Terwijl Swift F2 uit tegen Togo F1 speelt – waar wij in de zaal tijdens, de kampioenswedstrijd nipt van verloren hadden – spelen wij thuis op het veld tegen Togo F2. Loïs heeft zich ziek gemeld. Super dat Berbel van F3 ons team wil komen versterken!

Hoewel beide ploegen sinds vorig jaar spelen, is het verschil groot. Aller eerst in lengte. En als de wedstrijd eenmaal begonnen is, blijkt ook in het spel.

Mieke Maljaars heeft haar “scheidsrechterstaak” geruild met haar broer Tijs. Super geregeld!

In de miezerkou beginnen we om 10 uur onze wedstrijd. We zijn weer op schot.

Mylène, Isabella en dan ook Christophe schiet raak. Hij heeft van de week thuis op zijn eigen korf geoefend en we zien tijdens de wedstrijd dat deze actie zijn vruchten afwerpt. Ook Aram schiet raak. Mylène krijgt een strafworp mee maar mist. Na 10 minuten staat het 7 – 1.
De tweede tien minuten schieten Mylène en Isabella het team naar 12 – 1. We hebben rust en drinken in de kantine een siroop met een koek van de familie Rentier.

Door de enorme voorsprong en euforie hierover vergeten sommige spelers de afspraken over goed samen spelen. Aram, Christophe, Mylène en Berbel scoren Swift F1 naar 17 – 1. Het is nu nog 10 minuten spelen.

Een enkele speler wordt baldadig en trekt gekke gezichten naar de tegenstander wat teamgenoten weer aan het lachen maakt. Dat kan natuurlijk niet. Ook al sta je met zo veel voor, je moet respect blijven hebben voor je tegenstander. Vrolijkheid in het spel is zeker belangrijk maar niet ten koste van de tegenstander!

Christophe, Isabella en Mylène schieten F2 naar een eindstand van 23 – 1.

We nemen strafworpen met onze verkleumde handen (of heeft alleen de coach verkleumde handen?) en bedanken de tegenstander voor de wedstrijd. We bedanken Berbel voor het invallen en scheids Tijs voor zijn goede fluiten!

Na het invullen van het wedstrijdformulier in de warmte van het clubhuis en geklets met de tegenpartij, de ouders en de spelers, ben ik helemaal vergeten de palen en ballen op te ruimen. Wie dit voor mij heeft gedaan: hartelijk bedankt! Ik zal het de volgende keer sàmen met de spelers eerst doen vóórdat we gaan douchen, kletsen en naar huis gaan!!!

Thuis hoor ik dat Swift F2 heeft gewonnen van Togo F1. Super gedaan Fjes 🙂 !

Nicolette

Op speciaal verzoek van de spelers de doelpunten: Mylène (9), Isabella (6), Christophe (5), Aram (2), Berbel (1)

IMG_9562    IMG_9550