De C3 heeft een onopvallend zaalseizoen gespeeld met een 4 plek mocht het te vrede zijn maar nu op het veld willen ze voor het kampioenschap gaan.

De eerste veldwedstrijd (voor het laatst thuis op een grootveld) werd Volharding met enige moeite opzij gezet. De eerste helft was zeer moeizaam er stond een harde wind en de korf werd heel moeilijk gevonden. De C3 en Volharding waren de eerste helft zeer aan elkaar gewaagd, de schoten en acties waren aan beide kanten zeer schaars en een 2-2 ruststand was dan ook terecht. In de rust werd nog een besproken wat er beter kon en wat er volgehouden moest worden. De scheids floot de 2e helft in en direct was zichtbaar dat de C3 de wedstrijd wilde winnen met een paar kleine wisselingen speelde de C3 Volharding weg. Echter werden de acties en de mooie aanvallen niet beloond met doelpunten. Tot op de laatste 10min was de stand nog steeds 2-2, met enkel aanwijzingen ging de C3 door en werden er een paar getrainde ballen gespeeld. De C3 scoorde 2 doorloopballen waardoor de eerste punten binnen waren. Terecht dat was het zeker maar het was nog niet het spel dat de coaches voor ogen hadden.

Na dat vorige week zaterdag de wedstrijd werd afgelast moest de C3 op woensdag tegen ONDO C2 spelen, door iedereen wel gezien als de grote concurrent voor het kampioenschap. De C3 werd aangevuld met wissels omdat helaas niet iedereen kon spelen door het vele huiswerk. Voor de wedstrijd werd er besproken waar de zwakke punten lagen en werd ook gelijk de nieuwe extra coach Marinka voorgesteld. De wedstrijd kwam langzaam opgang verdedigend werd het goed dicht gehouden maar aanvallend was het spel te statisch. De kansen die gecreëerd werden, werden niet afgemaakt. ONDO deed dat wel de verdediging die heet goed stond te verdedigen verslapte heel even en dat werd gelijk afgestraft 1-0.

In de rust werd er nog eens duidelijk gemaakt dat de wedstrijd niet gespeeld was, ook nu werden er weer wat kleine wisselingen gedaan. Luc kwam er in voor Meike die een goede eerste helft gespeeld had maar last van der voet had. Xavi kwam er in voor Linn.

In de 2e helft gooide de C3 het schroom van zich af. Rona kwam keer op keer voorbij der heer en dit werd ook beloond met een doelpunt 1-1. Het vak dat de hele tijd verdedigd had kwam nu in de aanval. Er werd snel rondgespeeld en mooie kansen gecreëerd. Denise die mee speelde scoorde een doorloopbal 1-2. De ouders aan de kant en de coach geloofde in een winst, de C3 kreeg een energie boost en speelde ONDO volledig weg. Er werden veel kansen gecreëerd maar net zoals tegen Volharding werden de kansen niet afgerond. Lang bleef het 1-2 totdat kim met een felle beweging de 1-3 op het bord zetten. Het verzet van ONDO was gebroken. Het andere vak kwam weer in de aanval en wist nu hoe ze het uitmoesten spelen. Rona kreeg kans op kans maar helaas het vizier stond niet opscherp. De spanning was er toch nog enigszins want als ONDO 1x scoort word het weer spannend. Tot Luc besloot om is van ver te schieten…. 1-4! Met nog 5min op de klok. De scheids floot af en de punten waren binnen.

Afgelopen zaterdag stond de 3e wedstrijd op het programma tegen TOGO C3. Met het goede gevoel van afgelopen woensdag werd de wedstrijd gestart. De C3 speelde goed rond en creëerden veel kansen Mylene scoorde de 1-0 en kort daarna gevolgd door een schot van Kim. Het andere vak had wat meer moeite om te score, maar na een goede actie van Emmely werd het 3-0. De C3 had de wedstrijd volledig onder controle en ging op een grote score af. Togo scoorde uit het niets een doorloopbal 3-1. De doelpunten machine haperde wat en het duurde lang voor er weer gescoord werd. Nadat de C3 heel veel kansen gemist had scoorde Kim de 4-1 dit was ook gelijk de ruststand. Amber (D1) die er voor de rust al was ingekomen had er vandaag zin in, na al een aantal kansen gekregen te hebben scoorde ze met een schot de 5-1. Het andere vak volgde het goede voorbeeld en Luc scoorde de 6-1. De C3 leek de smaak weer te pakken te hebben, maar wie de kansen zelf niet maakt loopt vanzelf tegen tegendoelpunten aan. Togo scoorde 2x met een schot, wat op dat moment ook verdiend was ze kwamen beter in hun spel en creëerden kansen. Het werd dus weer spannend. Met de nodige aanwijzingen nadat de wedstrijd rustig naar het einde leek te kabbelen scoorde Amber haar 2de(!) doelpunt 7-3. De spanning was weer weg en helemaal toen Luc voor de 8-3 zorgde.

De C3 heeft nu 6 punten uit 3 wedstrijden en gaat voor het kampioenschap. Echter zal er wel meer gescoord moeten worden.

Wordt vervolgd…

Groetjes van C3 en de trotse coaches Glenn, Marinka en Youri