Swift D2

Swift D2 – Zaamslag D

Zaterdag 28 Februari had Swift D2 haar laatste wedstrijd van het zaalseizoen. De tegenstander was Zaamslag D, die laatste staat in de competitie. We wilde deze wedstrijd dus zeker winnen. Met Helder als aanvoerster begonnen we de wedstrijd heel scherp. In de eerste aanval was het meteen raak. Na een mooie combinatie was het Gwen die raak schoot. Helaas was het ook aan de andere kant meteen raak. In de eerste helft hadden wij verschillende kansen, maar we maakte ze niet af. Duidelijk was wel dat wij beter waren dan Zaamslag. In de rust werd Helder gewisseld en kwam Mireille erin. Dat had meteen effect, want Mireille schoot een korte kans binnen. Helaas was dit schot verdedigd en werd afgekeurd. Mireille was niet de enige waarbij haar doelpunt werd afgekeurd. Ook de schoten van Intan en Carmen werden afgekeurd. In de tweede helft waren wij nog steeds de betere partij en hadden we wel honderd kansen, maar het doelpunt wilde echt niet vallen. In de laatste paar minuten was daar op eens Zaamslag met een kans. Gelukkig voor ons draaide het schot eruit. De laatste minuut ging in en er stond nog steeds een stand van 1-1 op het scorebord. Swift had de bal en was aan het aanvallen. Het eerste schot ging mis, maar we hadden de bal nog en gingen verder met aanvallen. Er volgde die aanval nog 3 kansen, maar ook deze gingen er niet in. In de laatste seconde was het eindelijk raak. Het was Carmen die ons op een 2-1 voorsprong schoot. Iedereen was blij en het hele publiek juichte. De wedstrijd was klaar en we hadden onze laatste wedstrijd van de zaal gewonnen. Wij als coaches zijn heel trots op onze meiden. Ze hebben heel veel geleerd en zijn zeker beter gaan spelen met goede resultaten. Zo hebben ze een paar weken geleden gewoon van de kampioen gewonnen met 5-1. Dat was voor ons als coaches het hoogte punt van de zaalcompetitie!

Simone & Lisanne

Categorieën: Overig