We komen gelijk aan met Swift E2 op het parkeerterrein van de Blikken in een zonnig maar koud Arnemuiden. We hebben er zin in. Lekker inschieten, rond rennen en stoeien met elkaar. Top heeft een zieke en de vijfde speler wordt bij hen aangevuld met een speler uit F2. Precies om 9 uur beginnen we. Op 3 velden naast elkaar wordt er gespeeld. We spelen in het midden, naast Swift E2. Met aan de kant onze trouwe supporters de ouders van alle spelers.

We beginnen goed. Christophe scoort het eerste doelpunt van de wedstrijd. Aram die vandaag voor het eerst op zijn nieuwe schoenen speelt, maakt daarna een prachtig doelpunt. En dan nog één! De schoenen helpen echt! Christophe krijgt een strafworp mee. En … hij scoort! Isabella kan dit niet zo laten en scoort 0 – 5. Maar waarschijnlijk heeft haar broer vanmorgen haar “scoorboterham met melkchocoladevlokken” op gegeten want Christophe scoort zijn derde doelpunt van deze wedstrijd. Na de eerste tien minuten staat het 0 – 6.

We wisselen en Jaap en Loïs komen er in. Het is altijd weer even wennen aan een nieuwe samenstelling. Top heeft inmiddels ook vijf spelers in het veld staan. We spelen moeizaam rond en komen niet tot scoren. We gaan de rust in met 0 – 6.

Na de rust heeft Top haar tactiek veranderd en ze scoren direct 1 – 6. Maar niet voor lang, daar komt “super” Christophe en scoort 1 – 7. Het rondspelen en kansen creëren zit er in dit vak even niet zo in. Er mag verdedigd geschoten worden bij de F-jes maar het heeft niet veel zin om over de armen van de tegenstander recht om hoog te schieten. Zo komt de bal zeker te weten niet bij de korf! Er wordt wel goed onderschept – we maken gebruik van onze lengte – en er wordt hard gewerkt! Er zijn ook een paar mooie doelpogingen van Jaap en Loïs. Maar helaas niet raak. We hebben even een minuutje rust en wisselen weer twee spelers.

Mylène staat er weer in en schiet direct raak. Maar Top ook. Mylène maakt er 2 – 9 van. Christophe 2 -10. Mylène heeft de smaak te pakken scoort 2 – 11. Top maakt er 3 – 11 van. Christophe scoort 3 – 12. Er wordt goed samen gespeeld en daardoor krijgen we kansen. Isabella benut zo’n kans en scoort 3 -13. Aram werkt hard en onderschept regelmatig de bal. Top scoort tweemaal. Christophe scoort nog een keer. Net voor het einde van de wedstrijd krijgen we een strafworp tegen maar die wordt niet benut door Top. Als de scheidsrechter af fluit is het 5 – 14. Heel goed samen gespeeld jongens en meiden!
We nemen strafworpen die er deze keer goed in gaan. Loïs scoort twee maal prachtig raak! We gaan allemaal in Swift tenue naar huis. Want vanavond zullen we oplopen voor de derby Swift 1 tegen Fortis in De Sprong! Spannend!!!

Rond zeven uur verzamelen we in De Sprong. We zien hoe het tweede nipt gelijk speelt. Ondertussen wordt er bij ons geloot wie de wedstrijdbal aan de scheidsrechter mag geven. We krijgen instructies hoe we het veld op moeten rennen naast een speler van Swift 1 en hoe we er weer vanaf moeten rennen. Om de spanning een beetje te ontladen laat Rob iedereen in het halletje op de korf schieten. En dan … de muziek wordt opgezweept .. gaat het spektakel beginnen … Eerst rennen de Fortis spelers het veld op en dan rennen de Swift spelers met aan beide handen kinderen uit de Fjes en de ministars het veld op. Er staat een hele oranje club op het veld. Esmee mag de wedstrijdbal geven aan de scheidsrechter. En dan verlaten de Fjes en ministars rennend het veld.
De wedstrijd is spannend en gaat gelijk op. We moedigen Swift 1 en in het bijzonder Mirella Pouwer, die trainster en coach van de Fjes is, aan. We zien dat korfbal echt geen sport voor watjes is. Het gaat er flink hard aan toe. Zo nu en dan liggen er zelfs spelers op de grond. In de rust mogen we schieten op de korf in het grote veld. Eindelijk ook eens op zo’n echte hoge korf waar de senioren op schieten. En dat gaat best goed!
Na de rust blijven we heel hard aanmoedigen. Swift gaat er sneller en beter door spelen en als de scheids eindelijk af fluit staat het 18 – 16. Super gedaan Swift 1! We hebben genoten. Ook de ouders van de Fjes die nog nooit een seniorenwedstrijd gezien hadden, waren onder de indruk. Een hele succesvolle dag voor ons.

IMG_8064 IMG_4550

IMG_4563 IMG_4573

F2 moet pas weer over 4 weken spelen. Onze laatste wedstrijd van het zaalseizoen. Als we die winnen kunnen we kampioen worden. Hopelijk zijn we we dan weer alle zes zo goed in vorm.

Nicolette