Esmee de Meulmeester en Julia Kalle zijn de enige speelsters van F1 die kunnen spelen in het carnavalsweekend. De ploeg wordt aangevuld met Christophe, Isabella en Mylène uit F2. Mirella moet werken dus coach ik het samengestelde team.

We zijn netjes op tijd aanwezig. Schieten in en zien hoe Tjoba F1 v-tjes trekt onder de korf. Het ziet er indrukwekkend uit. Precies om 9 uur begint scheidsrechter Youri met de wedstrijd.
De Tjoba spelers kunnen goed raak schieten. Ook van ver af. En voor dat we het weten staan we met 0 – 3 achter. Mylène mag er in komen als superspeelster. Ze scoort gelijk 1 – 3 en moet er zodoende ook weer uit. Christophe scoort 2 -3 en gelijk daarna 3 – 3. We staan gelijk. Maar niet voor lang. Achter elkaar schiet Tjoba de bal in de korf. Als ze een aanval krijgen en wij nog zoekende zijn, rent snel een Tjoba speler naar hun aanvalsvak en scoort daar raak. Vooral één meisje van Tjoba weet de korf goed te raken en houdt ook constant de bal in de gaten zodat ze er vaak tussen springt en de bal onderschept. Na 10 minuten is het een minuutje rust. Het staat 3 – 7. We hoeven geen spelers te wisselen want met de superspeler staat iedereen in het veld. Tjoba scoort 3 – 7. Julia krijgt een strafworp mee maar schiet die ver over.
We gaan de rust in met 3 – 8. En een bloedneus. Julia heeft een bal op haar neus gekregen en dat doet flink pijn. De familie Rentier geeft de ploeg wat extra energie met een eierkoek. We tanken bij en rusten uit bij onze trouwe supporters op de tribune. Dan begint de tweede helft. We werken hard maar laten ons een beetje overdonderen door het felle meisje dat er constant tussen springt en al duwend zich een weg baant bij de korf. We proberen over de lange armen van de tegenstander te gooien maar daardoor kunnen we niet nauwkeurig gooien en weet de tegenstander de bal te onderscheppen. Die hem vervolgens in rap tempo naar de eigen aanval gooit. Het wordt 3 – 10. Swift werkt hard maar loopt iedere keer in de val van dat ene meisje. Een schijnworp zou haar misschien op het verkeerde been brengen maar eigenlijk weten we zelf niet precies hoe we dat moeten doen. Isabella en Christophe onderscheppen goed en fel. Isabella scoort 4 – 10. Maar Tjoba reageert daar direct met 2 goals op. Julia scoort 5 – 12.

IMG_0231_2 IMG_0230_2
We hebben weer een minuutje rust. Het is hard werken. We vliegen met vijf spelers van de aanval naar de verdediging en weer terug. Julia krijgt twee strafworpen mee maar beiden keren schiet ze ver over. Tjoba komt op 5 -15. Julia maakt er 6 -15 van. En dan fluit de scheidsrechter af. Heel goed en hard gewerkt Christophe, Esmee, Isabella, Julia en Mylène!!
We nemen strafworpen, feliciteren Tjoba met hun overwinning en bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten. Onder de douche zijn we het verlies al weer vergeten en hebben we het over de Swift Disco die vrijdag wordt gehouden in het Clubhuis! Daar hebben we heel veel zin in. Het wordt vast weer net zo leuk als toen bij Sinterklaas met DJ Bert!!

Fijne vakantie en tot vrijdag vanaf 18:00 uur in het clubhuis van Swift.

Nicolette