DSC09296 DSC09299

Afgelopen woensdag zijn Swift D1 en D2 creatief in de weer voor het Swiftmagazine van maart. In een zeer stoffig clubhuis (keukenverbouwing in volle gang) wordt er in 2-tallen hard gewerkt. De taken worden verdeeld en zo is de een bezig met een kleurplaat, de ander een woordzoeker, sudoku, interview, doolhof, quiz, moppen en een kruiswoordpuzzel. Natuurlijk was er ook tijd voor een dolletje.
Om half 5 wordt er getraind. Lekker ff rennen en doelpunten scoren met tot slot een leerzaam partijtje. De D-ploegen zijn bezig om veel van afstand te schieten en om de posities in het veld goed in te vullen. Dat gaat de laatste weken best aardig. D1 en D2 zijn twee leuke fanatieke korfbalteams en iedere week wordt er hard getraind.

Swift D1 7 feb 2015 Champagne
D1 wist zelfs zaterdag in Breskens hun 100e doelpunt te scoren. Bij thuiskomst op de Sprong werd dat gevierd met een glas champagne. Met een gemiddelde van 13 doelpunten per wedstrijd komt het kampioenschap in zicht.
D2 is de laatste weken ook goed bezig. Ze scoren nu makkelijker en winnen daardoor meer wedstrijden. In Souburg wint D2 in de slotfase knap van Fortis met 2-1. Bij beide teams is de oefenstof van de trainingen zichtbaar in de wedstrijden en dat is voor de trainers leuk om dat terug te zien.

Categorieën: Overig