Swift F2 uit tegen Luctor F2

Het is nog donker als we verzamelen bij sporthal de Sprong. Met twee auto’s rijden we naar Terneuzen. De wereld is gedeeltelijk wit als we uit de de tunnel komen. Redelijk op tijd melden we ons in de sporthal. Maar daar worden we niet verwacht. We mogen spelen in een kleine zaal aan de overkant in bodyliner Health Centre.

We trekken een zwart T shirt aan, rennen wat rond en schieten in. De wanden zijn de uitlijnen en het publiek moet strak op een bank achterin de zaal zitten tegen de achterste uitlijn want groter dan dit is de zaal niet.

Het maakt het ook wel knus om zo te spelen. Er zitten heel wat mensen op de “tribune”. Slechts vier van ons en één reserve speler – want Loïs is er niet bij – en de rest van de mensen zijn supporters van Luctor. Maar we laten ons er niet door beïnvloeden.

Luctor staat onderaan zonder punten. Wij staan 3e in de poule met 12 punten. En als we dit willen houden, moeten we winnen. De eerste 10 minuten schieten Mylène en Jaap er samen vier in. Dan scoort Isabella er alleen vier. Ze is weer goed op schot. Maar Luctor ook. Zij scoren 3 keer.

We gaan de rust in met 3 – 8. Het gooien en vangen gaat niet altijd even netjes en zodoende verliezen we de bal wel eens. Ook als we op de korf schieten en er nog geen afvang staat. Het onderscheppen gaat weer super. We hebben dan ook een groot voordeel dat de meesten van ons groter zijn dan de tegenstanders en al maaiende met de armen de bal overal weg vissen. Goed dat we niet alleen op onze tegenstander letten maar ook op de bal!

IMG_7691

De eerste tien minuten van de tweede helft wil er aan onze kant geen doelpunt vallen. Wel aan de kant van Luctor. Zij spelen al een tijdje met 5 spelers en daardoor hebben zij altijd een persoon die vrij staat. De laatste tien minuten spelen Aram, Jaap, Christophe en Isabella samen. De jongens beginnen giebelend maar al snel is dat over en spelen ze goed samen. Aram èn Christophe scoren allebei! Super! Hoewel het niet het belangrijkste is wie er scoort, omdat we het samen doen, is het wel èrg leuk dat iedereen in deze wedstrijd heeft gescoord! Goed gedaan jongens en meiden!! Als de scheidsrechter affluit is het 12 – 4. We nemen strafworpen en bedanken de tegenstander voor de wedstrijd.

Volgende week moeten we om 9 uur thuis in de Sprong tegen Tjoba spelen. Zij hebben nog maar 8 wedstrijden gespeeld en hebben net als ons 14 punten. Hopelijk spelen we deze wedstrijd weer zo goed! En het liefst met veel publiek! Dus wie kan, kom zaterdag 31 januari 9:00 uur naar de Sprong om ons aan te moedigen!

Nicolette