Zaterdagochtend was het zo ver; de allereerste wedstrijd van de mini’s werd gespeeld. Al om 9:15 vertrokken we richting Arnemuiden om daar te oefenen tegen de ministars van TOP. Voor de wedstrijd werden nog even de laatste ‘kleinigheidjes’ herhaald; niet lopen met de bal, als de bal over de lijn rolt is hij voor de tegenstander en je mag maar in één korf scoren.
Zodra de wedstrijd was begonnen, werd al snel duidelijk dat het een spannende wedstrijd zou worden. Al gauw stond het 2-2, scoren gaat ook wel erg makkelijk als verdedigd niet meer telt. Daarna werd het 2-3 en daarna 3-3 door een eigen doelpunt van Swift (even laten zien hoe goed we wel niet zijn in doelpunten maken, zelfs in de andere korf). Met een voorsprong van 3-5 gingen we de rust in.
Na de rust kwam TOP weer goed terug, Swift had eventjes tijd nodig om zich te herpakken. Maar met een stand van 7-7 met nog 1 minuut op de klok is het ook wel erg spannend. Gelukkig was daar onze topscoorder Mees die het laatste doelpunt van de wedstrijd scoort: 7-8!
Ann-Sophie, Roel, Jens en Mees: super goed gedaan, volgende training gaan we gewoon weer lekker kat&muis-tikkertje spelen hoor!
Jullie trotse trainsters,
Birrit, Madelief en Emma