Team Swift D

Swift D1 sluit veldcompetitie af met een ruime overwinning

Half augustus starten 10 enthousiaste kinderen met hun trainers aan een nieuw korfbalseizoen. Ze komen uit verschillende teams.
Na een aantal trainingen zijn we erg benieuwd wat ze in een wedstrijd kunnen laten zien.
De eerste wedstrijd in Vlissingen spelen we tegen Seolto, een team met veel lengte. Swift heeft het lastig en moet erg heel erg hard knokken. Uiteindelijk wordt de wedstrijd gewonnen met 5-1, een enorme opsteker voor iedereen.
De volgende tegenstander is ONDO. Zij zijn wat ouder en groter dan wij en hebben meer aanvallende aanvalskracht. De eerste helft komen we nauwelijks aan de bal en worden we een beetje afgebluft. Na een 4-1 achterstand bij rust gaat het in de tweede helft beter. We spelen wat brutaler, gaan de duels wat feller in en durven te schieten. Uiteindelijk verliezen we met 6-3. Een leerzame wedstrijd.
Een week later spelen we thuis tegen Top. Langzamerhand herkennen we een aantal situaties waarop we trainen in de wedstrijd. Bepaalde afspraken worden nagekomen en we zien dat we met de week meer kansen creƫren. Na een 3-2 ruststand winnen we met 6-2. Op 4 oktober gaan we samen op de fiets via Vlissingen naar Breskens. We spelen op natuurgras, de grassprieten vliegen letterlijk om onze oren. BKC is dat blijkbaar gewend en gaat fel van start. In de rust, bij een 3-2 achterstand, vertellen we dat D1 op een andere manier moet spelen: wat enthousiaster en wat feller en proberen om de kansen rustig te nemen. Gelukkig lukt dat. Het wedstrijdbeeld draait in de tweede helft om: BKC is minder gretig en uitgeput, wij krijgen meer kansen, bewaren de rust en spelen een prima tweede helft. Na het laatste fluitsignaal staat er een 3-7 overwinning op het scorebord.
De laatste veldwedstrijd spelen we thuis tegen Togo. Na een paar minuten staan we al met 3-0 voor. Het spel is flitsend, we krijgen voldoende kansen en we proberen ook van afstand te schieten. Na een 8-1 voorsprong bij rust gaan we de tweede helft door.
Togo komt er nauwelijks meer aan te pas. Bij 14-2 fluit de scheidsrechter voor het laatst. Een mooie afsluiting van deze competitie. Ondo is de terechte kampioen. Wij zijn tevreden over de ontwikkeling van het team en de tweede plaats.
Op 8 november starten we in de zaal voor een nieuwe competitie. We zijn van plan om de huidige lijn door te trekken: het spelen van gevarieerd korfbalspel waarin we voldoende kansen scheppen om zo de doelpunten te maken.

Supporters: bedankt voor de aanmoedigingen en tot straks in de zaal.

Jan Peter en Carla

Categorieƫn: Overig