Afgelopen seizoen was een heel leuk en gezellig seizoen met Swift B1. In het team was niet veel veranderd. Er waren 2 mensen weg, en we kregen 2 nieuwe trainers. Aan het begin was dat best wel heel erg wennen, maar al best snel ging dat prima.

Vol goede moed begonnen we aan de competitie, niet met de instelling om kampioen te worden. We hadden onze eerste wedstrijd gespeeld, en gewonnen. We gingen verder met trainen en bleven onszelf verbeteren. Dat bleek ook wel in de wedstrijden, want wedstrijd op wedstrijd wonnen we. Misschien zouden we dan toch wel kampioen kunnen worden! We gingen niet naast onze schoenen lopen, en bleven gewoon ons best doen. We bleven focussen op onze manier van korfbal, en het belangrijkste was dat we plezier hadden in wat we deden. Winnen was altijd leuk, maar niet het allerbelangrijkste.

Onze voorlaatste wedstrijd was tegen Luctor, de club die 33-3 van Fortis had gewonnen. Toen we dat hoorden was het toch wel even slikken. Stevig in onze schoenen, vol goede moed en met een positieve instelling begonnen we aan de wedstrijd. Het was een spannende wedstrijd, en dat vonden de ouders ook. Aan de zijlijn stonden ze flink aan te moedigen. Uiteindelijk wonnen we de wedstrijd! Iedereen hartstikke blij, want nu was het kampioenschap wel heel dichtbij!

En toen kwam de kampioenswedstrijd tegen Fortis. Voor ons een hele belangrijke wedstrijd. Dat wist Fortis ook, dus die deden natuurlijk hard hun best. Uiteindelijk waren wij toch net wat beter, want wij wonnen en waren kampioen! Swift B1 kampioenen! Allemaal hartstikke blij, en voor we het wisten zaten we in het clubhuis van Fortis taart te eten. Het enige wat nu nog moet komen is het teamfeestje. Dat komt vast ook wel goed, en dan gaan we vol goede moed weer de zaalcompetitie in.

Ik ben zelf erg blij met ons team, en ook zeker met de trainers. Niek en Erik bedankt dat jullie ons zo het seizoen hebben doorgeholpen.

Joƫlle

Schermafbeelding 2014-10-27 om 20 20 40