Foto Kustmarathon

Aan het eind van dit Kustmarathonweekend kan ik niet laten er iets over te schrijven. Nee, het heeft niets met korfbal te maken. Maar…. zowel vrijdagavond, zaterdag als zondag hebben er heel veel Swiftianen aan meegedaan: spelers, ouders van (jeugd)spelers, sponsoren, bestuursleden, trainers. Er werd meegedaan aan de 5 km. ladiesrun, de 10 km ladiesrun, de Light run en de kidsrun. Er werd 42 km en 195 m. gefietst, hardgelopen en gewandeld! Aan alle categorieën deden mensen die betrokken zijn bij Swift mee.
Naast dat het een beeld schetst van sportiviteit, geeft het vooral ook doorzettingsvermogen weer. Het begint volgens mij al bij het moment van de keuze: ja ik ga er aan meedoen! En dan daadwerkelijk er voor trainen, de één wat meer dan de ander… Vervolgens is De Dag en kom je uiteindelijk over de finish. Moe en voldaan! En wat is het een feest om als supporter langs de lijn alle sportievelingen te zien en aan te moedigen. Zeker met dit mooie weer. En ja, ik vond het geweldig om naaste familie, collega’s en vrienden te zien, maar het was ook leuk om alle Swiftianen te zien passeren.
Natuurlijk zijn we trots op Noortje Oosterhoff (A1) die de 5 km. Ladiesrun gewonnen heeft op vrijdagavond. Daarnaast zijn we trots op iedereen die mee gedaan heeft. De volgende dag zijn er klachten: stijve spieren of bloedblaren, maar wat zal overheersen is het gevoel van : yes, ik heb het gedaan! En is het dit jaar niet of minder gelukt? Er komt volgend jaar gewoon weer een nieuwe kans! In dit kustmarathonweekend waren er diverse korfbalwedstrijden, er werd verloren en gewonnen. We hebben al een eerste kampioen kunnen huldigen: F2! Voor degenen die meededen aan de kustmarathon……. voor mij zijn jullie allemaal kampioenen….
Anneke D-B

Categorieën: Bestuur