Swift 4 - Fortis 4 (inschieten)Swift 4 en Fortis 4 hebben een rijk verleden wat betreft onderlinge ontmoetingen. Liefst veertien keer stonden we de afgelopen vijf jaar tegenover elkaar. Hoewel de statistieken (11x winst, 1 gelijk, 2x verlies) in ons voordeel zijn, blijft het altijd een pittige tegenstander waar we niet zomaar van winnen. Zo werd de laatste wedstrijd thuis nog met 10-14 verloren, we hadden dus wat goed te maken.

Met Angela en Myrthe als vervangers van Sophie en Kathinka in de basis ging de wedstrijd om, je leest het goed, 10 uur ‘s ochtends van start. Fortis kwam daarbij het beste uit de startblokken, na 3 minuten spelen viel het eerste schot binnen en keken we tegen 0-1 achterstand aan. De eerste helft bleken de doelpunten schaars. Na 20 minuten spelen keken we onnodig tegen een 0-3 achterstand aan. We speelden zeker niet goed maar creëerden genoeg kansen, maar wisten die niet te verzilveren. Gelukkig was daar Ariska die letterlijk de 1-3 binnenliep. Beide teams wisten nog eenmaal te scoren waardoor we met een 2-4 achterstand de rust ingingen.

Tijdens de rust werd met de groep duidelijk gesproken wat er anders moest om deze pot binnen te halen. Begin 2e helft deelde Fortis meteen een mentale tik uit door de 2-5 te scoren, maar nog geen 30 seconden later had Martijn zijn antwoord al klaarliggen. Een schot vanaf de zijlijn viel heerlijk binnen. In de minuten die daarop volgden voelden we dat we controle kregen. Verdedigend waren we scherper, wonnen we de duels en kwam Fortis vaak niet verder tot één schotkans. Aanvallend werd het spel dynamischer en na twaalf minuten spelen zorgen de doelpunten van Jouke en Steven voor een 5-5 stand. Vijf minuten later stond dan eindelijk de gewenste voorsprong op het scorebord, Ariska liep op haar gemak de 6-5 binnen. Toen Ingmar de 7-5 binnenschoot leek de wedstrijd binnen. Fortis profiteerde nog van een foutje maar gelukkig was daar onze Captain die de 8-6 binnenschoot. De laatste 10 minuten bleven de doelpunten uit maar speelden we een zeer sterke slotfase en waren de punten binnen.

Groetjes,
Swift 4