Deze week maakte Richard Geldof aan zijn team en de TC bekend dat hij bezig is aan zijn laatste wedstrijden voor Swift 1. Na 12 seizoenen in ons vlaggenschip doet hij een stap terug. Nadat hij als jonkie de stap maakte naar de senioren ontwikkelde hij zich verder tot aanvoerder en dragende speler die hij nu nog steeds is in het team dat de laatste jaren en flinke verjonging doormaakte. Dit leverde hem uiteindelijke de titel ‘papa van het team’ op …..

In die 12 jaar heeft Richard vele sportieve hoogte- en dieptepunten meegemaakt; kampioenschappen, degradaties, blessures met als meest actuele stand van zaken een Swift 1/2-selectie die er weer staat en op niveau meedraait!

Richard heeft de laatste jaren de volle 100% geïnvesteerd in zijn team, maar nu zijn gezinssituatie verder verandert, maakt hij de keuze om zich daarin voor 100% in te zetten. Dat is Richard; als je een keuze maakt, maak je die voor 100%. We weten dat het een lastige keuze voor Richard is geweest. Korfbal is en blijft een grote liefde…

We respecteren Richards keuze en spreken vanaf deze plaats waardering en dank uit voor zijn inbreng in al die jaren!

Ook Matthijs zal m.i.v. het nieuwe seizoen een stap terug doen. In september vertrekt hij vanwege zijn studie voor 5 maanden naar Taiwan. Matthijs is sinds zijn terugkomst bij Swift snel vaste waarde bij Swift 1 geworden. Ook hem zullen we gaan missen. Nog onduidelijk is wat januari, de maand waarin hij terugkomt, gaat brengen voor Matthijs en dus ook voor Swift. Matthijs wensen wij heel veel succes met zijn studie en een goede tijd in Taiwan toe en we spreken de hoop uit dat we hem zo snel als mogelijk is weer kunnen opnemen in de Swiftfamilie!

Uiteraard wordt er nog stilgestaan bij het afscheid van deze mannen. Uiteraard zullen zij er zelf een bijdrage aan leveren, maar laten we als vereniging de komende belangrijke wedstrijdzaterdagen (er vanuit gaande dat het er twee worden) keihard meewerken om het een grandioos afscheid te laten worden met een prachtig cadeau voor henzelf, het team en de club: een kampioenschap!

namens de TC,

Pieter