kampioen

Met het ‘plotselinge’ kampioenschap van Swift 1 en de daarmee gepaard gaande emoties nog op het netvlies, kijkt de TC terug op een mooi veldseizoen en feliciteert de TC de complete seniorenselectie en staf met het behaalde resultaat! Swift is weer daar waar het hoort te zijn! We zien onze club profiteren van de kwaliteiten van talentvolle jonge korfballers die bezig zijn de sportieve voorwaarden voor de toekomstige selectiespelers te realiseren. Kansen op doorontwikkeling van individuele spelers zijn groter op een niveau waarin de lat waarnaar je toe kunt werken hoger ligt. Als TC zijn we daar erg blij mee!

Na het kampioenschap van Swift 1 en 2 in de tweede klasse vorig jaar deed zowel Swift 1 als Swift 2 een gooi naar het kampioenschap in de eerste klasse in het daarop volgende jaar. Ook Swift 3 deed heel lang mee om de titel. 2 en 3 haalden het net niet, al waren ze er tot de laatste speelronde erg dicht bij en droegen ze de last van de punten-in-mindering die ze n.a.v. scheidsrechtersboetes in het seizoen hiervoor in de maag kregen gesplitst.

Zaterdag vierden we dus het tweede opeenvolgende kampioenschap van ons vlaggenschip! Een prestatie om trots op te zijn!

Hierbij staan we ook stil bij de Swiftianen die afgelopen zaterdag voor het laatst binnen de lijnen stonden of die volgend jaar een stap terug gaan doen.

Paul speelde zijn laatste wedstrijd voor Swift 2. Paul is jarenlang een steunpilaar geweest voor de seniorenselectie, straalde tot het laatst toe bevlogenheid uit en deelde zijn zo belangrijke ervaring met jeugdige ploeggenoten en speelde daardoor een belangrijke rol bij Swift 2. Hij doet nu een stapje terug richting Swift 3. Het luide applaus dat Paul kreeg bij z’n publiekswissel afgelopen was erg verdiend! Bedankt voor alles, Paul!

Ook Danielle en RJ speelden hun laatste wedstrijd in de senioren. RJ geeft zijn afscheid de benaming ‘sabbatical’, dus wellicht dat we hem in de toekomst terug zien. Ook Merijn stopt. Na lang blessureleed heeft hij besloten echt de tijd te nemen voor herstel. Een begrijpelijke keuze! Carlien liep in de zaalcompetitie een vervelende blessure op. Haar zullen we het komende seizoen helaas niet terugzien in een Swiftteam. Catharina, afgelopen seizoen vaak redder in de nood bij incomplete teams, stopt omdat zij komend seizoen de nodige tijd gaat steken in een opleiding.

De TC dankt iedereen die (voorlopig) afscheid neemt voor alle inzet de afgelopen jaren en hoopt dat jullie kwaliteiten op een ander terrein binnen de vereniging kunnen worden ingezet!

namens de TC,

Pieter