Gisteren vertrok Swift E1 al vroeg richting Arnemuiden voor de wedstrijd tegen TOP E1. De vierde keer dit seizoen dat deze ploegen tegenover elkaar staan. De eerste keer op het veld in september werd verloren met 1-6. In de zaal verloren we thuis met 1-3 en uit met 3-0. In beide competities werd TOP ongeslagen kampioen; een goede en complete ploeg die nog geen punt verloren heeft. De laatste wedstrijd in de zaal deden we het verdedigend niet eens slecht, maar aanvallend kwamen we toen niet aan bod. Hier is afgelopen weken goed op getraind en tegen TOGO pakte dat al erg goed uit. Benieuwd dus hoe het dit keer tegen TOP zou gaan.

Swift ging prima uit de startblokken. Gelijk scherp in de verdediging en na het onderscheppen snel uitwerken naar de aanval. Mats was tegen de belangrijkste aanvaller opgesteld en kreeg de opdracht om alleen op zijn tegenstander te letten en niet voor te verdedigen. Dat deed hij prima! Carmen en Violet verdedigde goed door de knieën en gaven de tegenstanders geen ruimte voor een doorloopbal. Stijn maakte het gooien voor zijn tegenstander enorm lastig door goed op de bal te verdedigen. In het andere vak onderschepte Luuk en Renate veel ballen. Gwen maakte het haar dame erg lastig met haar armen en verdedigde weer goed voor. Isabel en haar dame waren erg aan elkaar gewaagd. Dezelfde lengte en even fel en pittig. Dat leverde leuke duels op, waarbij Isabel er vaak met de bal vandoor ging.
Swift had de wedstrijd tot aan de rust onder controle, waardoor TOP amper gevaarlijk wist te worden. Even leek het er op dat we zelfs op voorsprong zouden komen, maar helaas werd dat doelpunt afgekeurd. Als Swift dit vol zou houden, kon het wel eens een erg spannende wedstrijd worden!

De kinderen waren voor het eerst niet blij met de rust. Wel om even op adem te komen, maar ze zaten zo lekker in hun spel dat ze het liefst door hadden gespeeld. Belangrijk was om nu net zo scherp verder te gaan. En gelukkig pakte iedereen dat goed op. Renate was nog even door de war en stond te verdedigen terwijl ze aanval stond, maar daarna pakte ze het prima op en werd steeds scherper en feller.
Helaas was het na 5 minuten toch raak voor TOP. Een mooie doorloopbal vanuit de ruimte. Jammer! Tijd om ervan te balen was er bijna niet, want Luuk versierde in het aanvalsvak mooi een strafworp. Een goede kans dus om gelijk te komen. De strafworp werd goed en rustig genomen, maar helaas draaide de bal toch uit de korf. En toen werd het nog erger, want TOP scoorde gelijk daarna de 2-0. Dat was even slikken, maar gelukkig gingen ze in het veld gewoon door. De laatste vakwissel en nog 10 minuten te spelen. In de eerste helft had dit aanvalsvak de meeste kansen en verdedigend zat het ook goed dicht, dus wie weet…

En jawel hoor, Carmen wordt gehinderd bij een doorloopbal en krijgt een strafworp mee. Helaas draait ook deze strafworp er net uit, maar Violet heeft de rebound en schiet. Ook net mis, maar ze heeft weer de rebound en neemt weer het schot en dit keer is het raak en wordt het niet afgekeurd. ´Kom op jongens het kan echt nog, wees zuinig met de bal en ga voor een goede kans´ klinkt het over het veld. Stijn creëert nog mooie doorloopballen, maar ze willen er niet in. Het is uiteindelijk Violet die na een rommelige aanval een korte kans weet te scoren. Iedereen blij, maar ook gespannen. De wedstrijd is nog niet afgelopen. TOP gaat op zoek naar de winnende treffer, maar een late ontsnapping zit er gelukkig niet in. Een verdiend gelijk spel en een geweldige teamprestatie!

Volgende week spelen we uit tegen Luctor. Na afgelopen weken gaan we daar met vertrouwen naar toe. En gelukkig hebben we Senna er dan ook weer bij.

Categorieën: Overig