Gistermiddag werd er voor het eerst een kleedjesmarkt georganiseerd in De Griffioen, ter ere van de eerste Koningsdag. Door de wijkvereniging van de Griffioen was Swift uitgenodigd om hieraan deel te nemen, om te laten zien hoe leuk onze sport en onze vereniging zijn. Deze kans wilden we natuurlijk niet laten liggen!
Vijf kids uit D1 en E1 hebben de kinderen op de vrijmarkt laten zien dat korfbal een stoere en leuke sport is. Onder deskundige leiding van Kevin en Menno (die thuis nog een paal en korf heeft opgehaald zodat er op drie korfhoogtes geschoten kon worden)  uit D1 en Isabel, Carmen en Renate uit E1 mochten veel enthousiaste kinderen uit de wijk vijf keer op een korf schieten. Als ze drie keer wisten te scoren mochten ze een leuk prijsje uitzoeken. Werd er niet meteen gescoord, dan volgde een uitvoerige uitleg over houding, plaats van de handen op de bal en schottechniek. Dit werd zo goed uitgelegd en voorgedaan door onze D1-ers en E1-ers dat er veel werd raakgeschoten en er aan het einde van de middag nog maar weinig prijsjes over waren. Vooral de oranje Swift-portemonnees vonden gretig aftrek.

Tegelijkertijd werden er flyers/stickerkaarten uitgedeeld. Met zo’n flyer mag een kind gratis drie keer mee komen trainen bij ons op De Sprong. Er staan drie lege vakjes op en bij elke keer dat een kind mee komt trainen krijgt het een sticker. Zijn de stickervakjes vol, dan hopen we er een nieuw jeugdlid bij te hebben!

Menno, Kevin, Renate, Carmen en Isabel, het was een gezellige middag. Hartstikke bedankt voor jullie hulp en inzet!
Ook Hans, Corina, Erica en Bart bedankt voor de voorbereidende werkzaamheden en de begeleiding.

Namens het bestuur,

Danielle