De eerste wedstrijd op het veld stond de wedstrijd Swift E1 – TOGO E1 op het programma. En dat is precies dezelfde tegenstander waar we 2 weken geleden de laatste zaalwedstrijd tegen speelden. De wedstrijd eindigde toen met 1-1. En uit werd er in de zaal met 4-2 van TOGO verloren. Een lastige tegenstander dus, maar toch zagen de coaches ook wel mogelijkheden. De laatste wedstrijd was het namelijk verdedigend erg goed van Swift, maar aanvallend kwamen we te weinig aan ons eigen spel toe. Het overspelen ging erg moeizaam. De eerste 2 trainingen op het veld zijn we daarom veel op het overspelen gaan oefenen. Sneller overspelen, grotere afstanden en waar mogelijk over de tegenstander heen. Nu was het dus tijd om te kijken of dit zijn vruchten af zou werpen. Iedereen had er super veel zin in en was vol goede moed.

Om 9.30 uur startte de wedstrijd met een heerlijk zonnetje en redelijk wat publiek, gezellig. De aanval startte met Mats, Violet, Stijn en Gwen. Na enkele onderscheppingen door Violet haar dame omdat we te makkelijk gooiden, pakte Swift het daarna goed op. Goede acties en kansen. Ondertussen hield het verdedigingsvak met Isabel, Renate, Luuk en Senna het goed dicht. Afgesproken was om er bij de middellijn en in het voorveld goed boven op te zitten om het TOGO zo erg lastig te maken. Dit werd prima uitgevoerd en daardoor werden veel ballen onderschept. Het uitwerken naar de aanval ging veel vlotter dan vorige wedstrijden en daardoor kon de aanval veel en lang aanvallen. Violet scoorde het eerste doelpunt met een korte kans onder de korf.

Na de vakwissel hielden beide vakken zich weer goed aan de opdracht. Na meerdere mooie kansen voor Swift was het uiteindelijk Isabel die met een fraaie doorloopbal de stand op 2-0 bracht. En kort daarna scoorde Luuk een ver afstandsschot. Zijn heer durfde niet meer te sluiten vanwege de doorloopballen van Luuk en dus kreeg hij ruimte om te schieten. Met 3-0 gingen we de rust in. Wat een geweldige eerste helft! Een klein applaus in de bestuurskamer en vrijwel geen op- of aanmerkingen. Enkel het verzoek om de tweede helft net zo scherp te blijven spelen en niet te verslappen. Na het eerste fluitsignaal speelde TOGO een stuk feller dan de eerste helft. Ze speelden vlot en creëerden mooie kansen. De verdediging stond behoorlijk onder druk, maar gelukkig wist TOGO niet te scoren. Onze aanval kreeg de eerste 5 minuten minder vaak de bal en verspeelde ook nog enkele ballen, maar ging daarna verstandiger spelen. En dat resulteerde in een mooie onderhandse doorloopbal van Stijn. Hij bracht de stand op 4-0. In de laatste 10 minuten scoorde TOGO hun eerste doelpunt waardoor de eindstand op 4-1 kwam. Al met al een ontzettend leuke wedstrijd! We gaan de komende weken weer enthousiast trainen en op 12 april bekijken of we tegen TOP ook zo kunnen spelen.

Categorieën: Overig