Gisteren alweer de laatste wedstrijd van dit zaalseizoen. Thuis tegen TOGO. Helaas kregen we al vroeg in de ochtend het bericht dat Luuk ziek was. Koorts en hoesten en hij ging liever terug zijn bed in, dan naar de Sprong. Dat zegt genoeg. De uitwedstrijd tegen TOGO werd een paar weken geleden met 4-2 verloren. Eén vak had het toen lastig met rondspelen en het andere vak kreeg heel veel kansen, maar wist deze niet te benutten. In de tweede helft werden toen maar liefst 3 doelpunten in 5 minuten doorgelaten. Ook vorige week tegen Tjoba lieten we binnen 3 minuten 2 doelpunten door. Afgesproken werd dus om gelijk scherp te beginnen in de verdediging. Er mocht geen steun weggegeven worden en iedereen moest dicht bij zijn/haar eigen tegenstander blijven. Verder werd gevraagd om bij het uitwerken gelijk met zijn allen vrij te lopen en snel over te plaatsen. Aanvallend was de opdracht om zuinig te zijn met de bal en geen onnodige risico´s te nemen. Eerst de bal naar en rond de paal spelen en dan kijken wie de beste steun neer kan zetten.

Om 12.20 ging de wedstrijd van start met in de aanval Violet, Senna, Carmen en Mats en in de verdediging Renate, Isabel, Gwen en Stijn. Aanvallend was het even zoeken en werden er redelijk veel plaatsfouten of slappe ballen gegooid. Hierdoor onderschepte TOGO veel ballen. Verdedigend werd er gelukkig goed gestart en werden er geen onnodige kansen weggegeven. Helaas wist TOGO toch te scoren, waardoor we 1-0 achter kwamen te staan. Na de vakwissel zagen we eenzelfde beeld als de eerste 10 minuten. Verdedigend goed voor elkaar. Aanvallend twijfelachtig en moeizaam. We kregen best wat kansen als we eenmaal rond de korf waren met de bal, maar het opbrengen van die bal ging erg lastig. Gelukkig benutte Stijn de kans die hij kreeg. Met een mooi schot bracht hij de stand op 1-1.

In de rust de complimenten voor het verdedigen, niet verslappen nu en vooral doorgaan zo! Aanvallend mag het baltempo omhoog. Eerder naar elkaar overspelen, maar bij twijfel de bal vasthouden en niet onnodig in de handen van TOGO gooien. De tweede helft eenzelfde beeld als de eerste helft. Er wordt door beide ploegen niet meer gescoord en na een spannende laatste 40 seconden fluit de scheidsrechter af. De laatste wedstrijd sluiten we af met een 1-1 gelijkspel.

En dat was het einde van het zaalseizoen. Een zaalseizoen waar we met veel plezier op terug kijken. Het was qua tegenstanders geen makkelijke competitie. Er zaten veel pittige wedstrijden tussen, maar toch heeft het team veel geleerd. Met name verdedigend is iedereen vooruit gegaan. Aanvallend kwamen we helaas te weinig aan ons spelletje toe. Maar daar gaan we op het veld weer aan werken. Het allerbelangrijkste is dat de kinderen met veel inzet, enthousiasme en veel lol trainen en spelen. Geen hangende hoofden en altijd weer doorgaan. De coaches zijn hier erg blij mee en heel trots op dit gezellige team!

Categorieën: Overig