Op 15 februari speelden wij thuis tegen Tjoba E1. Een spannende wedstrijd die wij wonnen met 2-1. Dit weekend was de eerstvolgende wedstrijd en … opnieuw tegen Tjoba E1 maar dan in Goes. We moesten het dit keer zonder Stijn doen, want die was afgelopen week op wintersport en nog niet thuis. De andere kindjes hadden er na een fijne vakantieweek veel zin in om te beginnen.

Helaas was dat begin echter niet zo fraai. Binnen 5 minuten stonden we al 2-0 achter door twee mooie doorloopballen van een jongetje van Tjoba. Dat was even schrikken! Gelukkig pakte de verdediging het daarna goed op en werden er geen grote kansen meer weggegeven. Zelf creƫerden we echter ook niet zo veel kansen. De teams waren aan elkaar gewaagd en dus moest er hard gewerkt worden.

Pas in de rust was er tijd om even bij te komen en duidelijke afspraken te maken over met name de verdediging in het ene vak en de wijze van aanvallen voor beide vakken. En dit keer ging Swift als beste van start. Eerst een mooi doelpunt van Senna en gelijk erachteraan een doorloopbal van Luuk. Mede door het goede steunwerk van Isabel en Gwen. In het andere vak hadden Carmen en Violet de opdracht gekregen om geen 1 steun meer toe te staan. Dat deden ze echt super goed en daardoor onderschepten ze zelfs meerdere keer de bal. Mats en Renate namen in dat vak geen risico meer, maar bleven iets meer op afstand. Ook zij hielden zich keurig aan de afspraak en haalden de tegenstanders zo uit hun spel. Prima!

Bij een stand van 2-2 wisselden de vakken voor de laatste keer. De verdediging met Isabel, Gwen, Luuk en Senna had het goed voor elkaar en wist veel te onderscheppen. Het uitwerken ging helaas nog wat minder en resulteerde een paar keer in balverlies. Hierdoor kreeg Tjoba veel tijd om aan te vallen en Swift iets minder. Toch was het uiteindelijk Carmen die met een ver afstandschot de stand naar 2-3 bracht. Zij verraste niet alleen haar eigen tegenstander hiermee, maar ook menig toeschouwer. Want was het nu een schot, een pass of …?? Hoe dan ook het was een doelpunt!

Nog een paar minuten en overal in het veld rode hoofden van de inspanning, er werd hard gewerkt. Het verdedigingsvak had het taai, want Tjoba gaf goed druk en het uitwerken kostte enorm veel energie. Helaas scoorde Tjoba nog een afstandschot en werd het 3-3. Hierna volgde nog 3 spannende minuten, maar beide ploegen wisten niet meer te scoren. Gezien de wedstrijd een terechte uitslag, want de ploegen deden niet voor elkaar onder. Een leuke pot! Volgende week spelen wij thuis tegen TOGO onze laatste zaalwedstrijd.

Categorieƫn: Overig