F1 en F2 Kampioen!!

Woensdagavond stonden de F1 en F2 om 17.00 uur klaar in Vlissingen. Met de boot naar Breskens om tegen BKC om het kampioenschap te strijden.

Na een mooi bootreisje met lenteachtige temperaturen, broodjes van de oma van Lena, kwamen we te voet aan bij de sporthal in Breskens.

We waren lekker vroeg, de tegenstander was nog niet aanwezig.

Om 18.30 gingen beide wedstrijden van start. Bij winst konden zowel BKC als Swift kampioen worden. Dus het waren twee echte finales!

De F1 ging sterk van start met Ilse die een heel sterk jongetje van BKC uitschakelde, Lena die altijd aanspeelbaar was, gevaarlijk was met haar afstandschot en foutloos speelde. En Billy en Amy die sterk aanvielen en op de doorloopbal loerden. Na een heel sterke eerste helft was het 3-0 voor Swift. In de tweede helft scoorde BKC 1 doelpunt maar daar bleef het bij.

De F2 stond met de rust met 1-0 achter. Oei!

Waar F1 sterk begon was de F2 te slap gestart. In de tweede helft speelde de F2 fantastisch. De bal ging snel rond en de kansen kwamen. Nisa scoorde de 1-1. Haar eerste doelpunt ooit. En wat voor een!

Het bleef lang 1-1. F2 bleef sterk spelen en de meiden vochten voor iedere bal. Feline probeerde waar mogelijk de bal de onderscheppen en Indy speelde slim en snel.

Valerie scoorde het winnende doelpunt in de laatste minuten!

De meiden sprongen een gat in de lucht.

Nog even goed verdedigen en een bal van BKC op de rand van de korf viel gelukkig naast de korf en dus Kampioen. Poewee wat een spannende wedstrijd en wat een geweldige tweede helft van Swift F2.

Het bleef nog lang onrustig in de hal. Medailles, cake en cupcakes en Swiffie die de lucht in werd gejonast. Ook op de boot ging het feest nog lekker door.

Het was een geweldig zaalseizoen voor de Fjes.

Bedankt meiden, we hebben van jullie genoten!!

f1 en F2Gr Rob, Demi, Sanne en Rene