Gefeliciteerd!!!

Sinds afgelopen week zijn we weer een paar kampioensploegen rijker: Swift 6, A2, D1, F1 en F2.

Swift 6 – de publiekstrekker met de herintreders – heeft alle verwachtingen waargemaakt. Of het aan de rode onderbroek van Sjoerd heeft gelegen of niet… de tegenstander kwam met het aanblik op de nog altijd scherpe spelers soms met knikkende knieën het veld in. De balletjes achter de rug, de ‘no-look’ passes en verre afstandschoten – waar eerder al in het magazine over is geschreven – kwamen ook nu in de wedstrijden geregeld terug. Zo nu en dan een beetje inhouden om het spel ook voor de tegenstander nog leuk te houden gaf leuke wedstrijden voor spelers en publiek. Zelfs de verliezer met een stand van 6-23 gaf aan het nog een leuke wedstrijd te hebben gevonden. Dat zegt heel wat! Gefeliciteerd spelers van Swift 6! Volgend jaar een stapje hoger?

Swift A2 heeft deze zaal een heel vreemde competitie achter de rug. Hun tegenstanders ONDO A3, TOGO A2 en KVK A2 zagen zij namelijk elk 4 keer. Een kleine competitie die alle kanten op kon gaan. Zeker met het wat slechtere begin van Swift A2 aan het begin van de competitie. Maar wat bleek: de eerste potjes verlies waren een strategische zet: de eerste wedstrijd verliezen van bijvoorbeeld TOGO A2 met 8-4 (1e uitwedstrijd), om ze vervolgens met valse hoop 3x achter elkaar keihard terug te pakken met uitslagen als 13-4, 5-7 (2e uitwedstrijd) en 9-4. Een prima strategie, die heeft geleid naar een knap kampioenschap. Gefeliciteerd spelers en coaches/trainers van A2!

Swift D1 heeft hun tegenstanders duidelijk laten zien wie de baas in hun competitie is. Met alleen een gelijkspel tegen Tjoba D1 – de nummer 2 uit de competitie – zijn ze ongeslagen kampioen geworden. (Psst… De wedstrijd van afgelopen zaterdag tellen we gewoon niet mee! Jullie waren tóch al kampioen!) Erg knap. Zeker als we bedenken dat er misschien soms best wat vermoeide oogjes in het veld stonden, te danken aan de schitterende optredens op TV van de zus van Denise laat op de vrijdagavond bij The Voice Kids… Ook de jongens, meiden en trainers/coaches van D1 gefeliciteerd met jullie kampioenschap!

Swift D1 22-2-2014-37a

Op een doordeweekse avond afgelopen week konden nog eens 2 ploegen kans maken op een kampioenschap. Swift F1 en Swift F2 moesten allebei op dezelfde avond op bezoek bij BKC. Wat was dat een spannende avond! Ze moesten allebei winnen, anders zouden beide teams van BKC er wel eens vandoor kunnen gaan met het kampioenschap. Het was dus alles of niets. En dat heeft BKC geweten. Een stel stoere meiden kwam het veld op, vocht en… overwon! Wat een vreugde! Dubbel kampioen!

Gefeliciteerd meiden van F1 en F2 en natuurlijk jullie trainers/coaches!

F1 en F2

Namens de TC,