Al doet de titel anders vermoeden; we speelden onze eerste veldwedstrijd thuis. Voorafgaand aan deze competitie hadden we aangetoond zo langzamerhand de Zeeuwse 1e klasse ontgroeid te zijn. Steeds dezelfde tegenstanders treffen is niet echt leerzaam, zeker niet als je ‘de dubbel’ al binnen hebt. De vraag is dan: ga je voor ‘de trippel’ of zoek je het hogerop. We kozen voor het laatste en werden ingedeeld in de Dordtse 1e klasse.

Afgelopen zaterdag stond het eerste treffen in deze klasse op het programma; tegenstander DeetosSnel. Voor de trainers en daardoor ook voor de kinderen een tegenstander van naam. Zonder verwachtingen maar met doelen stapten we het veld in. Zonder kennis van de tegenstander kun je niet anders dan focussen op jezelf.

De eerste aanvallen zagen er veelbelovend uit; vanuit de combinatie en met een goede bezetting onder korf speelden we in eerste instantie op het schot. Met het nodige vertrouwen in ons schot zouden we de tegenstander moeten dwingen ons korter te volgen om vervolgens toe te slaan vanuit de 2-2.

De opdrachten werden goed uitgevoerd en binnen korte tijd liepen we uit naar 4-0 en werd duidelijk dat dit geen lastige zaterdag zou worden. DeetosSnel kreeg weinig kansen, terwijl we zelf over alle spelers gevaarlijk en scherp bleven in de afronding  10-3 ruststand!

De doelstellingen werden in de rust nog wat aangescherpt, want met deze tussenstand loerde het gevaar van gemakzucht. Na een paar minuten kwam de doelpuntenmachine weer op gang en combineerde het eerste aanvalsvak geduldig op zoek naar goede kansen waardoor we uitliepen naar een 15-3 tussenstand. Het tweede aanvalsvak ging mikken op het halen van de twintig en zocht iedere aanval direct de druk op de korf. De D1-ers bleven scherp waardoor we DeetosSnel gedesillusioneerd en met een 21-3 nederlaag richting Dordrecht terugstuurden.

10168118_471041992995738_1949033345_n

De komende periode verwachten we in Oranje Wit, Sporting Delta, HKC, DSO en TOP (A) betere tegenstanders te treffen, dus zullen we ons spelletje de komende periode verder moeten uitwerken en verbeteren. Deze wedstrijd was een mooie opstap en ieder geval goed voor het zelfvertrouwen!

Categorieën: Overig