Gisteren speelde Swift E1 tegen TOGO E1. We waren erg benieuwd wat ons te wachten stond. Op het veld speelden wij namelijk 1-1 tegen deze ploeg en hadden wij toen het idee dat er voor ons meer in gezeten had. Gezien de onderlinge uitslagen in de poule konden we echter een zeer goede ploeg verwachten. Dus wat zou het worden….

De wedstrijd ging van start en we zagen veel goede dingen in de wedstrijd. Zowel als team als op individueel niveau. Het overspelen gaat veel beter als enkele wedstrijden geleden. Het voorverdedigen zit er goed in bij de ploeg. Renate en Carmen zijn alerter op het vangen en dat ging deze wedstrijd heel goed. Mats had zijn ‘lastige’ heer goed onder controle en stond prima voor te verdedigen. Senna scoorde een perfecte doorloopbal. Stijn heeft heel veel ballen in de verdediging onderschept. Gwen gooide goede strakke ballen in de handen. Violet verzorgde veel steunen en nam verre afstandschoten. Isabel wist zelfs in de 10 minuten dat zij aanval stond weer te scoren en Luuk was net als anders technisch goed bezig en goed gefocust.

In de eerste 10 minuten kwam TOGO op een 1-0 voorsprong, waarna Senna de stand vrij snel daarna op 1-1 bracht. De tweede 10 minuten stond het verdedigingsvak met Luuk, Renate, Senna en Gwen best onder druk en zij hadden het lastig om de bal naar het andere vak te brengen. Zij deden dit echter netjes en geduldig en verspeelden weinig ballen. Het aanvalsvak met Mats, Stijn, Violet en Carmen kreeg veel ruimte om over te spelen, maar verspeelde de eerste ballen door onrustig spel. Daarna ging het beter en werden nog enkele kansen gecreëerd, maar het bleef 1-1 tot aan de rust. Tijdens de bespreking werd het ene vak gevraagd om iets sneller over te spelen naar elkaar, vooral bij het uitwerken vanuit de verdediging naar de aanval. Het andere vak kreeg de opdracht om rustiger te gaan spelen, dan moesten er vanzelf veel kansen komen.

Kort na de rust ging het even helemaal mis in de verdediging. Maarliefst 3 doelpunten in 5 minuten om onze oren. Afspraken over de afstand bij het verdedigen, het in de gaten houden van de eigen tegenstander, het voorverdedigen en het overnemen onder de paal waren even helemaal kwijt. Natuurlijk ook erg lastig om overal tegelijk op te letten en dat een hele wedstrijd vol te houden, maar wel erg jammer! Gelukkig scoorde Isabel nog een mooie doorloopbal. De laatste 10 minuten kreeg het aanvalsvak nog een aantal fraaie kansen door goed steun- en loopwerk. De afronding was het probleem, waardoor er niet meer gescoord werd en het 4-2 bleef. Komende tijd gaan we vooral trainen op de afronding en het in de gaten houden van de tegenstander. Ondanks het verlies zien we zeker kansen voor de thuiswedstrijd tegen TOGO.

Gelukkig sloten we de ochtend toch nog feestelijk af, want het was Violet haar verjaardag en zij trakteerde!

Categorieën: Overig