De afgelopen wedstrijden speelde Swift E1 voornamelijk tegen lastige tegenstanders die in de competitie voor het kampioenschap gaan. Deze zaterdag moesten we tegen Tjoba E1. Zij hadden tot nu toe nog niet gewonnen (dachten we, maar later bleek dat zij ook van Fortis gewonnen hebben) en dit wilden wij graag zo houden. Dat wilde echter niet zeggen dat het een makkelijke wedstrijd zou worden. Op het veld wonnen we weliswaar met 1-4 van hen, maar we hebben toen best een tijdje met 1-0 achter gestaan. Het was dus wel belangrijk dat we net zo fanatiek en scherp als afgelopen weken zouden spelen. Er is met name hard getraind op het overspelen en vandaag was de opdracht om goed te laten zien wat we geleerd hebben.

Al gelijk in de eerste 10 minuten werd duidelijk dat Tjoba ook hard getraind heeft en dat het toch wel een spannende wedstrijd zou worden. Zij verdedigden goed op de bal en maakten het E1 behoorlijk lastig bij het overspelen. Maar gelukkig ging E1 hier goed mee om en bleef rustig en geconcentreerd spelen. Er werden weinig ballen onnodig verspeeld, waar dat andere wedstrijden vaak wel het geval was. Over en weer werden mooie kansen gecreëerd en gelukkig was het Swift die als eerste scoorde. Een mooie onderhandse doorloopbal van Luuk! En kort daarna scoorde Senna de 2-0 na de ´stuitbal´. Deze bal oefent Swift E1 al een tijdje, maar vandaag werd er voor het eerst uit gescoord. Prima!

Bekijk hier het doelpunt van Senna:

Tijdens de rust kreeg E1 het verzoek om vooral zo door te spelen. Het vak met Carmen, Mats, Stijn en Violet kreeg complimenten voor het snel overbrengen van de bal naar het aanvalsvak na onderschepping. Bij het andere vak met Gwen, Luuk, Isabel en Renate/Senna ging het uitwerken wat lastiger, maar daar werd wel weer goed rondgespeeld tijdens het aanvallen. Gewoon doorgaan dus en proberen om iets meer balsnelheid te krijgen.

Ook in de tweede helft ging de wedstrijd gelijk op. Zowel Tjoba als Swift kregen kansen om te scoren. In de laatste 10 minuten scoorde Tjoba 2-1 en toen volgden nog 2 spannende minuten. Gelukkig begon Swift met aanvallen, maar in de laatste minuut ging de bal toch nog naar de aanval van Tjoba. Zelfs toen Swift de bal onderschepte en het nog maar 20 seconden was,  wist Tjoba de bal weer te onderscheppen en namen zij de aanval weer over. Wat een opluchting toen de scheidsrechter affloot! De komende twee weken is Swift E1 vrij en op zaterdag 8 maart spelen wij opnieuw tegen Tjoba.

Categorieën: Overig