Swift E2

Afgelopen zaterdag mochten we dan sinds de kerstvakantie ein-de-lijk weer eens een wedstrijd spelen. Wat was dat lang geleden zeg! Er was zelfs weer een nieuwe toevoeging aan het team. Maar niet in de vorm van een nieuwe speler – tenminste… nog niet, – maar wél in de vorm van een nieuwe team-mascotte. Lotte had haar enorme beer meegenomen en een jasje van Swift aangetrokken. Direct werd deze gebombardeerd tot Kiki de Swiftbeer – mascotte van Swift E2. Je kunt ziet op de foto hoe groot hij wel niet is!
Deze wedstrijd moesten we tegen TOGO… een hele goede ploeg die dik bovenaan staan in onze poule.
Net als vorige wedstrijd – die we overigens grandioos gewonnen hadden – zijn we deze wedstrijd weer gestart met een aantal afspraken. De ene afspraak was opnieuw de steun in de aanval. De andere afspraak was goed meekijken naar het andere meisje of jongetje in het vak, zodat je deze misschien wel kon ‘overnemen’ als de tegenstander voor een doorloopbal naar de korf kwam en jij daar toevallig ook zou staan. Je mag namelijk ook het meisje of jongetje van de ander verdedigen, zolang je maar niet als meisje een jongetje verdedigt en andersom. Dit was nog wel even moeilijk, maar volgende wedstrijd gaan we daar gewoon wéér op letten.
De wedstrijd is helaas geëindigd in een 0-8 verlies, maar zoals Amber tijdens de wedstrijd al zei “We verliezen dan misschien wel, maar eigenlijk gaat het nog best goed!” En daar ben ik het als coach helemaal mee eens. Dat TOGO een lastige tegenstander was wisten we van tevoren al, maar we waren wel allemaal heel alert op het afpakken van de bal, we lieten ze er niet zomaar langs lopen voor een doorloopbal, en er werden enorm veel schoten van TOGO afgefloten door de scheidsrechter omdat we goed hadden verdedigd. Ook kregen we nog een paar mooie kansen, die helaas net niet door de korf rolden.

Ik denk dat Kiki nog eventjes moest wennen aan het korfbalspel – het was immers haar eerste wedstrijd om te supporteren -, en dat ze volgende wedstrijd zal laten zien dat ze een hele goede mascotte is.

Namens de meiden van E2,
Coach Jessica