Op vrijdag 10 januari hebben we het eerste papier van 2014 uit dauwendale weer afgevoerd naar de containers. In de aanloop er naar toe leek het er even op dat er weinig rijders zouden zijn. Na een oproepje bleek die vrees ongegrond: Bert Zanting, Roel Oosterhoff en Fam Kant: Hartelijk bedankt voor de last-minute aanmelding!

Mede hierdoor waren we alsnog vlot klaar. De opkomst aan hulp was goed (ondanks het gala..) en het was op tijd gestopt met regenen; zodat e.e.a. zich nog “droog” van de weg liet oppakken. Omdat er niet meer door de wijkbewoners is gebeld dat er nog wat papier was vergeten, hoefden uw coordinatoren er op zaterdag niet opnieuw op uit met een karretje; Goed werk:  Bedankt!

Ook is er recent een bijeenkomst geweest bij de gemeente tav de oud papier inzameling. Hier zijn de ervaringen uitgewisseld en is medegedeeld dat de gemeente de huidige werkwijze wil voortzetten. Het blijkt de beste manier van inzameling voor de gemeente en is belangrijk voor de Middelburgse verenigingen.  Zo ook voor KV Swift, met ca 9.000,- euro inkomsten per jaar de 2e inzamelaar achter de gereformeerde gemeente en net voor KV Ondo.

Met dit belangrijke werk is een vast aantal vrijwilligers om de maand op vrijdag avond ca 2 uurtjes zoet. We kunnen, door natuurlijk verloop, nog wat hulp gebruiken: wie meldt zich aan?

Groet, Rene Hoogenboom

Categorieën: Oud Papier