Zaterdag 18 januari was het zo ver: de uitwedstrijd tegen Fortis E1 stond op het programma. Al om 9.00 uur begon de wedstrijd dus alle kinderen werden rond 8.15 uur al opgehaald. Bijna iedereen was vroeg naar bed gegaan vrijdagavond (geen the Voice Kids) om fit de wedstrijd te kunnen starten.

Iedereen keek uit naar deze wedstrijd omdat er vorige keer met maarliefst 10-0 was gewonnen! In de auto’s werd er al geroepen dat we dit keer met 11-0 zouden gaan winnen, maar de coaches wisten dat dit nog niet zo simpel was. In de voorbespreking werd er dan ook gezegd dat het belangrijkste was dat we de punten zouden pakken en dat we weer geen tegendoelpunten zouden krijgen.

Toen kwam Fortis binnen en zagen we al snel dat ze een heel ander team dan vorige keer hadden meegenomen naar sporthal De Belt! Er waren een aantal kinderen van de D´s ingezet om het Swift dit keer moeilijker te maken, maar wij waren er klaar voor en hadden er zin in! De wedstrijd begon. Swift E1 werd wakker geschut door het hogere niveau dat Fortis liet zien, maar liet zich niet uit het veld slaan. We reageerden net zo fel en fanatiek. Ondanks dat Fortis een stuk groter was dan wij hadden ze moeite met scoren, omdat er zo goed verdedigd werd. Luuk begon tegen de grote dame die als heer speelde en zette haar goed vast. De dames in dat vak, Violet en Isabel, hielden keurig de steunen eruit waardoor het vak goed samenwerkte! Gwen was ziek geweest de afgelopen week, maar was hartstikke fel en pakte goed door zodat we de ballen konden onderscheppen. Het andere vak, met Stijn, Renate, Carmen en Senna, speelde goed rond. De meiden zetten de steun neer voor Stijn en die nam twee goede doorloopballen die eigenlijk twee strafworpen hadden moeten zijn. Helaas was de scheidsrechter nog niet helemaal wakker (hij had waarschijnlijk wel the Voice afgekeken).

Fortis had inmiddels de 1-0 gescoord, maar Swift had ook al veel mooie kansen. Het eerste doelpunt kwam van Isabel. Ze scoorde een strafworp, het was 1-1! De meiden van Fortis wisten nog niet goed wat overnemen was, want Gwen gooide Isabel aan voor een doorloopbal en ook die zat! Met een 1-2 stand voor Swift gingen we de rust in. De coaches waren vooral heel trots op het spel van Swift!
Na de rust ging Mats het lastige meisje verdedigen en dat deed hij heel goed. Het aanvalsvak startte gelijk scherp en met behulp van de goede steunen van Senna en Carmen kon Stijn weer zijn doorloopballen nemen. Hij kreeg nu ook een strafworp mee, die hij keurig scoorde! (1-3)

Ondanks de goede samenwerking in de verdediging van Mats & Luuk en Renate & Stijn werd er door Fortis ook nog twee keer gescoord (3-3). Uiteindelijk een gelijk spel, maar de coaches waren heel trots op de inzet en weerbaarheid van een sterk Swift E1! Dat zullen we vieren op het teamfeestje aanstaande vrijdag!

(verslag Sophie)

Categorieën: Overig