SwiftE2

Onze vakantie kan niet meer stuk! Wat een wedstrijd. We moesten deze zaterdag uit tegen Zaamslag. Dat betekent allereerst bij ons team 2x 40 minuten lol in de auto. Maar ook een kans om eindelijk onze eerste doelpunten te maken, want we hadden gezien dat Zaamslag had verloren van de teams waartegen wij gelijk hebben gespeeld. De wil om te winnen en te scoren was duidelijk aanwezig. We gingen dan ook met twee afspraken de wedstrijd in.

– Afspraak 1: Niet regelrecht naar de korf, maar doorspelend via zijkantjes (anders moet je moeilijk over je tegenstander heen gooien) richting de korf.
– Afspraak 2: Niet met zijn allen rond de korf gaan rennen op zoek naar een kans, maar heb je onder de korf de bal? Dan draai je je om en ben je steun. Dan kunnen de andere drie proberen om doorloopballen en v-tjes te nemen.

En warempel… Afspraak 1 wordt super uitgevoerd waardoor het publiek krijgt te zien waarop we trainen: het rondspelen.
Maar afspraak 2 heeft het verschil gemaakt! Zelfs onze chauffeurs waarvan een aantal zelf ook in de leer zijn om het korfbalspel te begrijpen, zagen duidelijk een verandering in het spel. Een steun! Dat hadden ze nog niet vaak gezien. En ál die kansen die we daardoor kregen… Wow!
In het begin moesten we zelf ook even wennen aan al die kansen, maar al vrij snel wist Helder ons allereerste doelpunt van dit jaar in E2 er in te gooien.
Daarbij kwam dat er heel goed verdedigt en gekeken werd of we de bal konden onderscheppen waardoor Zaamslag bijna niet in de buurt van hun korf kon komen.
Hierdoor kon Noa D. de 2-0 maken met een schitterende doorloopbal en rondde Intan de scores af met een mooi schot. 3-0.

Wat een plezier en vreugde! En wat een mooie afsluiter van het jaar. Dat belooft wat voor 2014! Dan moeten we pas weer op 25 januari, dus meiden… Voorzichtig met de trektouwtjes en knalerwten bij Oud en Nieuw en tot volgend jaar!!!

Jessica (een héle trotse coach!)