Na 2 weken niet gespeeld te hebben, mocht Swift E1 zaterdag gelukkig weer aan de bak. Tegenstander was Top E1. Hier speelden wij op het veld voor het eerst tegen. Het was toen een ploeg waar wij het erg lastig tegen hadden. Wij verloren met 1-6 en Top eindigde die competitie als kampioen. Het zou dus zeker geen makkelijke wedstrijd worden. Er werd afgesproken om het Top lastig te maken door goed voor te verdedigen en door goed op de eigen tegenstander te letten. Verder geduldig spelen en goed de steun voor elkaar neer te zetten.

En die eerste helft lukte dat allemaal erg goed. Het was spannend en de ploegen waren aan elkaar gewaagd. Beide ploegen kregen mooie kansen en Swift liet goed zien wat er op de training geoefend was. Er werd meerdere keren een ´stuitbal´ gedaan en dat leverde fraaie kansen op. Het was uiteindelijk Senna die een doorloopbal scoorde en de stand op 1-0 bracht. Dat was gelijk ook de ruststand. Een prima eerste helft!

Twee zeer tevreden coaches vroegen de ploeg om vooral zo door te blijven spelen. Rustig en geduldig doorgaan en vooral geconcentreerd blijven. Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Maar al snel bleek dat Top in de rust afspraken had gemaakt over het verdedigen. Ze zaten er bovenop en goed ertussen. Hierdoor lukte het Swift vrijwel niet meer om over te spelen. De verdediging hield het wel goed dicht, maar na het onderscheppen kregen ze de bal niet naar het aanvalsvak. En de paar keer dat dat wel lukte, was het aanvalsvak na het lange wachten te ongeduldig en raakte de ballen snel kwijt. En toen was er de laatste vakwissel. Nog maar 10 minuten te spelen en nog steeds 1-0 voor.

Het zelfvertrouwen groeide bij Top en dat resulteerde in veel kansen en veel onderscheppingen. Bij Swift daarentegen bleef het overgooien lastig en kwamen we amper nog in de buurt van de korf. Wat een verschil met de eerste helft! En wat er aan zat te komen, gebeurde uiteindelijk ook. Top wist maarliefst 3 keer te scoren in die laatste 10 minuten, waardoor de eindstand 1-3 werd.

Helaas staan er dit jaar geen wedstrijden meer voor ons op het programma. Pas in het nieuwe jaar
spelen wij op 11 januari tegen Luctor E1. Tot die tijd gaan we vooral goed oefenen op het vangen en gooien, zodat het rondspelen niet meer zo moeizaam zal gaan.

Tot slot
Bedankt Noa en Helder voor het wissel staan en Renate we zijn blij dat je pols weer uit het gips is, zodat je weer fijn mee kunt trainen!

Categorieën: Overig