Vorige week was onze eerste zaalwedstrijd die we helaas hebben verloren. De tegenstander Togo was toen net wat sterker. Maar deze wedstrijd was ook de allereerste wedstrijd voor onze nieuwe dames Zoë en Noa. Tot dusver hadden zij alleen nog maar mee gedaan bij de trainingen en nog niet met een wedstrijd. Knap gedaan hoor meiden! Zeker tegen zo’n goede tegenstander.

Deze zaterdag stond Tjoba E2 bij ons op het programma. We moesten direct na Swift F1 die met een knappe stand van 11-1 van hun tegenstander wonnen, dus we hadden een heel goed voorbeeld om te starten. Dit keer stond Lotte als nieuwe speelster in het veld. Ook zij had enkel nog maar getraind. Ze had er zin in, maar het was stiekem ook wel een beetje spannend.
Tjoba E2 was een team met heel veel jongetjes. Er was zelfs een jongetje dat moest spelen als meisje! Goh… Dat is wel wat anders dan een team met 11 meiden! Maar de meiden van E2 durfden deze uitdaging wel aan. Ze zouden die jongetjes eens een poepie laten ruiken. Nou, dat hebben ze gedaan! Het team van Tjoba kon in de eerste helft bijna de korf niet eens te vinden. En 10 seconden voor de rust werd het zelfs nog bijna 1-0 voor Swift. Helaas rolde de bal er net uit.

De tweede helft werd het wat pittiger. De jongens van Tjoba waren een beetje op hun teentjes getrapt door ons spel van de eerste helft en lieten nu zien dat ze goed ballen konden onderscheppen. Maar eigenlijk was het ook wel een beetje onze eigen schuld dat ze veel konden onderscheppen, want we wilden soms iets té snel naar de korf om te schieten. Wie weet, als we heel netjes hadden blijven rondspelen en nóg meer doorloopballen hadden kunnen nemen, zoals in de eerste helft, hadden we er misschien nog wel eentje kunnen scoren. Maar helaas was dit nu niet het geval.
In de verdediging werd er wel heel goed verdedigd. Er kwamen nog wel wat doelpogingen van Tjoba, waardoor het publiek op het puntje van hun stoel kwam te zitten van de spanning, maar gelukkig rolde de bal er niet in.

Bij het eindsignaal barste Tjoba in luid gejuich uit, zij waren blij! Maar ook het publiek van Swift klapte luid. En daar ontstond de verwarring… Vooral toen coach Jessica riep “We hebben een punt!” Snapten we er helemaal niks meer van. Pas toen Jessica uitlegde dat je bij gelijkspel 1 punt verdient en bij winst 2 punten, snapten dat we onze eerste punt van het seizoen hadden behaald.
Blij sprongen we in de douches waar we er met z’n elven een “spetterend” feestje van maakten.

En dat eerste punt? Hmm… Dat smaakt naar meer!