Na lang wachten, was het gisteren dan eindelijk tijd voor de eerste zaalwedstrijd. En Swift E1 had er zin in. Helaas was het wel gelijk een moeilijke tegenstander; Luctor E1. Op het veld verloren wij hier de eerste wedstrijd tegen met 2-9. Maar met goede moed vertrokken we dan toch naar Terneuzen met zijn allen. Ook Renate ging gelukkig mee. Zij heeft bij schoolgym helaas haar pols gebroken en die zit
voorlopig in het gips. Wij hopen dat ze snel hersteld en weer vlug binnen de lijnen zal staan.

Vanwege werkzaamheden in Terneuzen stonden we 25 minuten stil voor de brug, waardoor we snel moesten omkleden, bespreken en inschieten voor de wedstrijd van start ging. Precies om 11.00 uur  klonk het eerste fluitsignaal en stonden Luuk, Gwen, Violet en Isabel zoals gevraagd gelijk scherp te verdedigen. Na het onderscheppen werd de bal snel en veilig naar het andere vak gebracht en ook daar stond men op scherp. Mats, Stijn, Senna en Carmen kwamen om de beurt tot schot, alleen viel er helaas geen een door de mand. In de verdediging werd goed voorverdedigd waardoor Luctor het lastig had om aan te vallen. Uiteindelijk scoorden zij een doorloopbal die wij verdedigd vonden, maar een scheidsrechter kan nu eenmaal niet alles zien. Gelukkig ging het aanvalsvak goed verder en Senna scoorde een mooi schot. Deze werd echter (terecht) afgefloten voor snijden. Na 10 minuten wisselden de vakken en bleef het eigenlijk nog steeds erg gelijk opgaan. Over en weer werden kansen gecreëerd. Het lukte onze kids helaas niet om deze kansen te benutten, waar het Luctor nog wel 1 keer lukte. Zo gingen we dus met 2-0 de rust in. De coaches waren tevreden met het spel dat Swift had laten zien en vroegen de kinderen om gewoon zo door te gaan.

Toen de tweede helft van start ging, had Luctor 1 wissel toegepast. Een heel lange heer die gemiddeld  2 hoofden langer was dan onze spelers werd ingebracht. En dat pakte erg goed uit voor hen. In 10 minuten tijd werden maarliefst 4 doelpunten door Luctor gescoord. Er werd niet goed meer voordedigd en ook niet op de eigen tegenstander gelet en dat moet je tegen een ploeg als Luctor niet doen. Zij speelden dat perfect uit en schoten daarbij ook nog erg zuiver. Gelukkig scoorde Luuk nog een heel mooie doorloopbal en Violet een heel ver afstandschot, waardoor het uiteindelijk 6-2 werd.

Al met al nog steeds tevreden coaches. Veel van de afspraken werden goed nagekomen, alleen nog niet de hele wedstrijd en daar gaan we aan werken de komende tijd. Op 11 januari spelen we opnieuw tegen Luctor en dan hopen we het verschil kleiner te houden.