Wat een tijd om te spelen zeg 9.00 uur ’s morgens. Daar moet je dus gewoon de wekker voor zetten in het weekend. Gelukkig waren alle kindjes op tijd aanwezig en leek iedereen goed wakker. En ook dit keer konden wij weer rekenen op ons trouwe publiek in de vorm van Renate, ouders, broer, opa’s en oma. Super! Afgelopen dinsdag werd er op trainen geroepen dat we zaterdag makkelijk zouden gaan winnen. Tegen Fortis hebben we namelijk de afgelopen 5 keer gewonnen. De ene keer ging dat echter makkelijker dan de andere keer, dus dat was het eerste waar zaterdagochtend voor gewaarschuwd werd. Onderschat nooit de tegenstander, want voor je het weet sta je achter. De opdracht was om lekker ons eigen spel te gaan spelen en vooral ook goed te verdedigen en geen onnodige risico’s te nemen.

Het eerste aanvalsvak met Mats, Stijn, Carmen en Senna ging van start en kreeg veel kansen. Het duurde niet lang voordat Stijn het eerste doelpunt van de wedstrijd scoorde. Ondertussen hadden Gwen, Isabel, Violet en Luuk het verdedigend onder controle, alhoewel Fortis in het begin ook best wat kansen kreeg. Na 10 minuten wisselden de vakken van functie en toen begon het doelpuntenfestijn. Het 2e aanvalsvak wist maar liefst 5 keer te scoren. Daarbij moet wel gezegd worden dat de verdediging de bal heel snel onderschepte en steeds snel naar het aanvalsvak wist te brengen, waardoor zij veel konden aanvallen. Een echte teamprestatie dus! Door goed en kort rondspelen en de juiste steun kwamen zowel Violet, Luuk als Isabel makkelijk vrij voor de doorloopbal. Isabel wist zelfs meerdere keren achter elkaar op exact dezelfde manier te scoren. Gwen verzorgde prima steunen en Luuk en Violet scoorden mooie doelpunten, waardoor het dus 6-0 was met rust.

De bespreking in de rust was kort en duidelijk. Vooral doorgaan zo! Daarnaast wel het verzoek om iets meer rond te spelen voordat de steun neergezet wordt, waardoor je meer (bal)tempo houdt. En heel belangrijk, probeer die 0 te houden en blijf geconcentreerd verdedigen. En zo ging de tweede helft van start. Meerdere keren werd vanaf de kant geroepen ´denk aan de ruit!´. Daar zijn wij namelijk op aan het trainen en dit valt in de wedstrijd nog niet mee. Toch werd er meerdere keren vanuit de ruimte een steun gelopen èn werd hier gelijk gebruik van gemaakt. Leuk om te zien dat dit opgepikt wordt. Wat ook opvallend was, was het aantal afstandsschoten. We proberen namelijk aan te leren dat de kinderen ook eens van verder gaan schieten en niet alleen de korte kansen nemen. Heel vaak staan kinderen namelijk al vrij terwijl ze zelf alleen maar voor de doorloopbal aan het kijken zijn. Fijn als je dan ziet dat kinderen daadwerkelijk van (te) ver gaan schieten.

Uiteindelijk waren het opnieuw Stijn, Isabel, Luuk en Violet die in de tweede helft scoorden en de einduitslag op 10-0 brachten. Mede dankzij goed steunwerk van Senna, Carmen, Mats en Gwen en de vele onderscheppingen door het hele team. De enthousiaste verhalen en glunderende gezichten na afloop maakten het vroege tijdstip helemaal goed. Helaas staat er voor de komende 2 weken geen wedstrijd op het programma. Uiteraard gaan we wel weer hard trainen!

Categorieën: Overig