Zaterdag 12 oktober:

Vandaag speelde Swift E1 alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen. Een seizoen met zeer wisselende resultaten. We begonnen met een dik verlies tegen Luctor E1. Die wedstrijd was het nog even wennen zo na de vakantie, maar vooral was het de verdienste van Luctor dat zij met 2-9 wonnen. Een goede ploeg, waar we niet zo veel tegen in te brengen hadden.

De tweede wedstrijd speelden wij tegen Fortis E1. Een ploeg met alleen maar dames en die hadden we goed onder controle. Gelukkig bleek in die wedstrijd dat we het niet verleerd zijn en wel degelijk kunnen korfballen; een 3-0 overwinning!

De week daarna stond de wedstrijd tegen TOGO E1 op het programma. Vorig jaar wonnen wij daar meerdere malen van, maar het waren altijd wel spannende wedstrijden. Zij hadden een paar nieuwe jongetjes in het team, dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Voor Sophie was het de eerste wedstrijd als coach van Swift E1 en die extra hulp aan de kant konden we zeker gebruiken. Uiteindelijk gingen we met een verdiend gelijk spel terug naar Middelburg.

Toen kwam er een heel lastige wedstrijd, namelijk tegen TOP E1. Voor ons een geheel onbekende tegenstander, maar aan de onderlinge uitslagen hadden we al gezien dat het om een goede ploeg moest gaan. En dat bleek wel, erg goed spel van een zeer complete ploeg. In het begin kon Swift E1 de schade beperkt houden en werden er zelfs eigen kansen gecreëerd, maar uiteindelijk werd het toch nog 1-6 voor TOP.

En vandaag stond tot slot de wedstrijd tegen Tjoba E1 op het programma. De coaches schatten in dat het zeker mogelijk was om punten tegen hen te pakken. Zij hoopten alleen dat iedereen goed wakker zou zijn, want we moesten al om 8.00 uur vertrekken. En er zijn wel een aantal The Voice-fans in dit team…. Er werden onder andere afspraken gemaakt over het voorverdedigen, het rondspelen en het overnemen. De wedstrijd begon en gelijk kregen we al een aantal goede kansen. Helaas werden ze niet benut en toen scoorde Tjoba een van de eerste en weinige kansen die ze kregen. Dat was even schrikken; 1-0 achter, ondanks vele mooie acties en kansen bij Swift. Maar toen gingen Violet en Isabel een trucje proberen en binnen een paar minuten leverde datzelfde trucje 2 doelpunten op!  En met die stand gingen we de rust in. De coaches waren tevreden, alleen het rondspelen kon in hun ogen wel beter. Met die opdracht begonnen ze aan de tweede helft. Opnieuw heel wat kansen aan de Swiftzijde en veel fraaie onderscheppingen. Vanwege de afwezigheid van Renate en Carmen speelden Noa en Helder mee. Erg leuk om te zien dat deze meisjes alweer veel geleerd hebben in de tussentijd. Het waren opnieuw Isabel en Violet die met hun trucje 2 x wisten te scoren, waardoor de eindstand 1-4 werd. Een mooie overwinning en tevens leuke afsluiting van het veldseizoen. Nu een weekje vakantie en daarna met veel plezier en enthousiasme de zaal weer in!

Categorieën: Overig