Afgelopen zaterdag maakten deze 2 ploegen kans om kampioen te worden. Om alleen bovenaan te komen staan was voor beide ploegen een overwinning nodig.
A2 had Seolto op het programma, de nummer 2 van het lijstje die maar al te graag het kampioenschap zelf wilden overwinnen. B1 mocht op reis naar Luctor, de ploeg die ze vorige keer met 8-1 hadden verslagen, maar die ze nu dus zeker niet moesten onderschatten.

A2 heeft gekeken naar hun programma een aparte competitie. Sommige teams zien ze nog een tweede keer, andere teams durven de uitdaging slechts 1x aan. Toch krijgen ze de andere kampioenskandidaat Seolto tweemaal tegenover zich. A2 heeft zich een mooie weg naar het kampioenschap geslagen, en met een uitslag als 7-0 op ONDO A2 hebben ze ook Koffiedik een poepje laten ruiken. Het resultaat van afgelopen zaterdag was 9-7, toevallig dezelfde uitslag als de uitwedstrijd tegen dit team.

Swift B1 had zaterdag een lastige taak. Ze moesten winnen, anders was het vrijwel zeker dat Stormvogels er diezelfde dag met het kampioenschap vandoor zou vliegen. Maar Swift B1 heeft goed laten zien wie de “herbstmeisters” van hun competitie zijn. Met dikke overwinningen als 5-11, 8-1, 4-1, 13-3 lijkt me dit toch wel duidelijk. Enkel een verlies op Stormvogels, maar dat lag ongetwijfeld aan de Westkapelse wind of de lengte van de graspollen.
Met waarschijnlijk wat kampioenszenuwen in de benen heeft Luctor er afgelopen zaterdag toch 5 weten te scoren, maar – baas boven baas – Swift B1 rolde daar overheen met 8 doelpunten. Terechte kampioenen!
Beide ploegen, trainers en coaches, namens de hele vereniging van harte GEFELICITEERD!!!

Categorieën: TC