Swift E2 tegen ONDO E2

Zaterdag 14 september mocht onze Swift E2 op bezoek bij ONDO E2. De vorige twee wedstrijden hadden we erg moeilijke tegenstanders, maar van ONDO wisten we in ieder geval al 1 geheim; het achternichtje van Mireille zou ook in het veld staan. We moesten op het gras en het beloofde te gaan regenen. Dat betekende de vrijdagavond vroeg naar bed, 3 boterhammen met pindakaas als ontbijt, en als extra doel – naast het spelen van een leuke wedstrijd – om zo groen mogelijk uit het veld te komen.

Wat we niet hadden verwacht, is dat we met een speler tekort zouden spelen. Gelukkig maar dat meisjes altijd erg goed zijn in multi-tasken (meerdere dingen tegelijk doen) want Noa in de eerste helft en Mireille in de tweede helft, kregen de taak als “overloopdame”. Zij mochten als enigen de middellijn oversteken en van het aanvalsvak naar het verdedigingsvak oversteken. Zo konden we toch in elk vak met 4 spelers spelen.
De wedstrijd werd best spannend. Het was duidelijk dat de meiden niet van plan waren om ONDO vaak te laten scoren, want er werd supergoed verdedigd. Er werd soms zelfs voorverdedigd, waardoor ONDO geen doorloopballen kon nemen. Ook in de aanval werd hard gestreden. Dit was soms best moeilijk, want de jongetjes van ONDO sprongen er wel eens tussen om de bal te onderscheppen, maar toch wist Amber een mooi doelpunt te maken.
ONDO kreeg de bal 2x door de korf, waardoor de eindstand van deze spannende wedstrijd 2-1 voor ONDO werd. Toch hadden wij ook stiekem het gevoel dat we gewonnen hadden. Het was een hele leuke wedstrijd waarbij we allemaal hebben laten zien dat we goed kunnen korfballen.
Wie weet, als we de volgende wedstrijd onze billen gaan gebruiken om de jongetjes van de tegenstander zo nu en dan eens een klein zetje te geven, kunnen we misschien nog wel wat vaker scoren!

Volgende week spelen we thuis tegen Fortis. Kom je ons aanmoedigen?

Groetjes,
Annelie, Noa, Helder, Mireille, Intan, Amber, Nina en Amira.