Inmiddels is het nieuwe korfbalseizoen weer gestart, de komende weken nog even aan de conditie en scherpte werken om weer helemaal klaar te zijn voor de start van de competitie op 31 augustus a.s. Ook de TC is weer gestart , een aantal punten bij de start van het nieuwe seizoen.

Start Competitie

De competitie start op zaterdag 31 augustus a.s. , hier zijn de wedstrijden van de eerste twee competitierondes incl. vervoersrooster terug te vinden, binnenkort verschijnt het Swift Magazine met alle wedstrijden van de 1e helft veldcompetitie.

Samenstelling + aanspreekpunt TC

Na het vertrek van Carla Pouwer uit de TC aan het einde van het vorig seizoen wordt op dit moment bekeken hoe de taken van de TC (her) verdeeld gaan worden. De samenstelling is vooralsnog als volgt :

• Martijn van Langevelde – voorzitter a.i. / bestuurslid
  • Steven Meerburg – lid
  • Pieter Goudappel – contactpersoon wedstrijdkorfbal
  • Hans Soeting – lid + scheidsrechterszaken
  • Jan van Vendeloo – lid

Voor vragen kun je altijd een van de TC leden aanspreken of mailen naar tc@kvswift.nl

Teamindelingen / trainers

Bijgaand zijn de actuele teamsamenstellingen en overzicht van de trainers terug te vinden. De afgelopen hebben we weer een paar vacature weten in te vullen. Dylan Gillissen gaat de staf van B1 versterken, Koen Maljaars schuift door naar A1. Hans Soeting zal 1 x per 2 weken de training van Swift 4 gaan verzorgen. Jacinta Kesselaar gaat voorlopig Sanne ondersteunen bij D2. Allen reeds vooraf bedankt !
Helaas is er nog steeds sprake van diverse vacatures zowel bij de senioren als de jeugd.  De TC blijft op zoek gaan, maar natuurlijk is een spontane aanmelding altijd welkom, ook een invulling ‘bij toerbeurt’ is bespreekbaar.

Wedstrijdsecretariaten

Dit seizoen starten we met nieuwe wedstrijdsecretariaten :

• Ineke Oosterhof – senioren / junioren & B-C jeugd veld + zaal ineke@kvswift.nl
  • Cindy Raucamp – DEF-jeugd veld cindy@kvswift.nl
  • Fam. Lievense – DEF-jeugd zaal

Pieter Goudappel (pieter@kvswift.nl) is contactpersoon wedstrijdkorfbal (extern), intern afmelden via TPE.

Alle afmeldingen niet alleen bij de trainers melden maar ook bij het wedstrijdsecretariaat.

Jaarplanning

Helaas is ook dit jaar het competitieprogramma rond de herfstvakantie niet erg gunstig. Zowel op 12 als op 19 oktober staan er diverse wedstrijden geprogrammeerd. Weet je reeds nu al dat je dan niet kan spelen, geef het dan alsvast door aan de trainer én het wedstrijdsecretariaat.

Trainingsrooster

Er zijn nog een paar kleine wijzigingen doorgevoerd in het trainingsrooster. Klik hier om het volledige rooster te bekijken

Materiaal

Met name op de woensdag wordt er door veel ploegen getraind, dat zal soms met het materiaal krap aan zijn, stem goed af met elkaar ! We bekijken momenteel ook de voorraad ballen, mocht het nodig zijn dan zullen we extra ballen aanschaffen. We doen wel weer een beroep op iedereen om zorgvuldig met ons materiaal om te gaan, een bal over het hek of in de bosjes graag meteen ophalen. Ook vorig jaar zijn we weer enkele ballen kwijtgeraakt !

Scheidsrechetrszaken

Mede door de blessure van Thijs Soeting zit Swift op dit moment krap in de scheidsrechers. We zijn verplicht elk seizoen een bepaald aantal scheidsrechters te leveren die een bepaald aantal wedstrijden moeten fluiten. De TC bekijkt op dit moment de situatie, niet voldoende leveren betekent puntenaftrek voor 1 of meerdere ploegen in het seizoen daarop ! Ook de opleiding en begeleiding van jeugdscheidsrechters gaan we onder de loep nemen.

Tot slot

Rest de TC nog alle ploegen heel veel succes en plezier te wensen in het komende seizoen, laten we ons motto ‘Erbij horen, erbij zijn’ weer waarmaken en er met elkaar een leuk maar ook succesvol seizoen van maken.

Namens de TC

Martijn van Langevelde