screenshot wp appOnlangs vroeg Anneke me hoe ze het makkelijkst foto’s kon plaatsen op de website via haar telefoon. Er bestaat voor zowel Android als iphone/ipad een app die het makkelijk maakt om berichten en mediabestanden (foto’s, filmpjes) op de website te plaatsen. Deze WordPress-app werkt als volgt:

1. Installeer hem vanuit Google play/app store
2. Klik in de app op ‘Voeg een zelf gehoste WordPress blog toe’
3. Vul www.kvswift in en vervolgens je inloggegevens –> sign in
4. Met ‘snelle foto’ of ‘snelle video’ kun je direct een foto/video maken en op de site plaatsen. Ook kun je bij ‘Berichten’ via ‘+’ een nieuw bericht toevoegen. Als je het veld ‘inhoud’ aanvinkt komt er rechtsonder een cameraatje te staan. Hiermee kun je reeds gemaakte foto’s van je mobiel of tablet invoegen in het bericht. Uiteraard kun je op deze manier ook gewoon berichten via je mobiel of tablet invoegen zonder eerst via je browser naar de site te hoeven surfen.

Deze app werkt overigens alleen voor commissieleden die al inloggegevens hebben ontvangen. Aan een gebruikersapp en een ledendeel van de website wordt nog gewerkt.

Categorieën: Overig