In de uitwedstrijd tegen Unitas uit Harderwijk wisselde Swift afgelopen zaterdag goede en minder goede momenten af. Na een 1-3 voorsprong voor Swift waren de Harderwijkers aan zet. Zij speelden constanter en bogen de stand om in een voorsprong van vijf punten bij rust (13-8). Na de thee kwam Swift het beste uit de startblokken. Met goede aanvallen werd de achterstand kleiner en kleiner. Toen Swift op 14-13 een strafworp miste en Unitas daarna direct tegen scoorde, kantelde de wedstrijd. Unitas liep vier punten uit (17-13) en gaf de wedstrijd niet meer uit handen, eindstand 26-21. In een poule waarin nog alles mogelijk is staat Swift nu op de vijfde plaats met 8 punten uit 9 wedstrijden.  Komende zaterdag (aanvang 16:00) krijgen de Middelburgers koploper SKF op bezoek, een wedstrijd waarin bonuspunten behaald kunnen worden. Die bonuspunten zouden Swift wel goed uitkomen, want anders komt er veel druk te staan op de wedstrijd tegen rode lantaarn drager Sporting Trigon een week later.