Afgelopen zaterdag speelde Swift in De Lier in de broeiende hitte tegen Valto. De afgelopen jaren moest Swift heel hard werken om de punten mee naar Middelburg te nemen, maar dat was afgelopen zaterdag niet zo. Swift nam vanaf het begin van de wedstrijd het heft in eigen hand en pakte gelijk een voorsprong van twee punten. De aanvallers van Swift profiteerden van het overwicht in de rebound en zo liepen de Middelburgers redelijk eenvoudig uit naar een 11-16 ruststand. Na rust verslapte Swift niet en vergrootte het de voorsprong. Hierdoor was er ruimte om twee junioren te laten debuteren. Maks Goudappel (15) en Mika van Belzen (17) mochten de laatste 10 minuten van de wedstrijd alvast aan het overgangsklasseniveau ruiken. Via 14-26 balde Swift de wedstrijd eenvoudig uit en werd de eindstand op 17-27 bepaald. Doordat concurrent Fiks op thuisgras won van SKF en omdat Swift zelf een negatief resultaat heeft in de onderlinge duels tegen de ploeg uit Oegstgeest, kan Swift geen kampioen meer worden. Wat rest is het feit dat Swift dit seizoen een flinke groeispurt door heeft gemaakt en als team dichter naar elkaar is toegegroeid. Komend seizoen zal de ploeg uit Middelburg niet meer als middenmotor of potentiële degradatiekandidaat worden gezien, maar als een ploeg om rekening mee te houden voor het kampioenschap. Het laatste duel van dit seizoen speelt Swift aanstaande zaterdag thuis tegen KVS uit Scheveningen.