Na onze eerst wedstrijd tegen TOP moesten we wat beter ons best gaan doen op het afpakken van de bal… de rollende ballen eerder te pakken te krijgen dan onze tegenstander en de bal na een schot proberen af te  vangen. Daar gingen we dan ook hard op oefenen bij de training…

En dat had direct resultaat! Vorige week kwam Tjoba F2 naar De Sprong. Met de support van een driedubbele lijn aan supporters langs de kant – ouders, broertjes/zusjes, opa’s en oma’s en andere fans – ontdekten we dat je veel vaker kan schieten en scoren als je bal in bezit houdt! We kwamen op voorsprong, maar wilden het voor het publiek ook nog wel een beetje spannend houden… – die hadden inmiddels al regelmatig de “wave” ingezet – dus besloten we om het winnende doelpunt pas in de laatste paar minuten van de wedstrijd erin te gooien. Dit gave doelpunt van IJve kunt u terugkijken op Facebook.

Het gevoel van overwinning namen we deze week mee naar Zaamslag, waar we heel goed van start gingen. We kwamen opnieuw voor en al snel stond er een superspeler van Zaamslag in het veld. Maar… na de rust kwam hier verandering in. Wat zat er in het drinken van Zaamslag? Ineens wisten ze de korf te bereiken en al snel stond er van óns een superspeler in het veld. Helaas is het ons niet meer gelukt om terug te komen. Ik denk dat we de supporters en hun “wave” mistten… of kwam het door het “op-zn-kop-eierkoek-eten” in de rust??

Affijn… oproep aan alle fans van Swift F2 – komende zaterdag nemen we revanche op Zaamslag. Om 9:00uur op de Sprong. Zijn jullie er ook weer bij?

Tot dan!

Swift F2.