Bij Swift korfballen… wie wilt dat niet? En dan óók nog eens bij Swift F2?! Wat een feest!
Vorige week begonnen we het seizoen met een oefenwedstrijd met 5 spelers en 6 t-shirts in de tas. Maar bij de eerste competitiewedstrijd kwamen we al een shirt tekort. Niet omdat er eentje kwijt was, maar omdat er maar liefst 2 spelers zijn bijgekomen!

We hadden zin in de eerste wedstrijd, want de oefenwedstrijd tegen Stormvogels hadden we gewonnen. Alleen… we moesten wél naar Arnemuiden… en vorig jaar had de F2 daar al wel eens wat doelpuntjes rond hun oren gehad. Maarrrr toen waren we enkele centimeters korter, was verdedigen tegen kinderen van een jaar ouder best wel moeilijk en was schieten tegen die grotere kinderen ook heel lastig. Gelukkig zagen we nu al direct dat lengte geen probleem meer zou moeten zijn…
De wedstrijd begon best goed. Top scoorde “toevallig” wel een paar keer, maar wij wisten ook veel ballen zo te verdedigen dat er niet geschoten kon worden en we hadden zelf ook goede kansen. Het enige wat wij misten en wat Top wel goed deed, was de strijd om de bal af te pakken. Een rollende bal die we lieten rollen. Een gemiste kans die we niet afvingen… Met Rik als superspeler ging dat al wel een stuk beter. Over de eindstand gaan we het helemaal niet hebben, want het ging best goed. En als we volgende keer de strijd om de bal aan gaan, zal de eindstand er zeker weten heel anders uit zien!
Bovendien wilden onze 2 kersverse nieuwe mannen al heel graag een stukje meedoen. IJve had vorige week al gekeken hoe het moest bij de oefenwedstrijd en had deze zaterdag zin om zijn eerste speelminuten bij Swift te maken. En voor Sivan was het écht een vuurdoop, maar ook hij stond het laatste stukje van de wedstrijd als een bikkel in het veld.

Volgende week spelen we thuis – om 9.00uur tegen Tjoba. Komt u kijken?

Groetjes, F2