Swift D1 is, na het vertrek van 3 spelers naar de C’s, aangevuld met Casper en Lynn uit de D2. In het FM was hoopvol te lezen dat er ook nog een vierde heer zou komen. Maar die hebben we tot nu toe nog niet gezien. Wel een nieuwe coach voor de ploeg: Remco uit A1. Hij heeft al heel wat ervaring met trainen geven en doet dat op een hele leuke en frisse manier.

De ploeg is al weer even aan het spelen op het veld. Begonnen met een oefenwedstrijd tegen de eerste jaars D’s van Togo. Niet echt een wedstrijd op niveau maar wel lekker dat iedereen van de ploeg heeft gescoord. “Goed voor het zelfvertrouwen!”

De competitiewedstrijd tegen Top D3 werd ook ruim gewonnen. De wedstrijd tegen Volharding was wat pittiger maar ook hier ging Swift D1 met de winst naar huis.

Zaterdag staat BKC op het programma. Het is altijd een hele reis naar Breskens. Maar op de fiets en met de boot is het wel een echt team-uitje! Omdat Casper is verhinderd, spelen Meike en Samuël uit de D2 mee. Heel fijn!

We zijn ruim op tijd voor de wedstrijd op ècht gras! Remco maakt er een feestje van en deelt drinken en koeken uit. De getrainde tactieken worden besproken en er wordt actief warm gelopen. Het is heerlijk weer. BKC is een eerstejaars damesachttal dat tot nu toe nog niet gewonnen heeft.

Harm, Aram, Nina en Anne-Sophie beginnen in de aanval. Harm scoort het eerste doelpunt van de wedstrijd. Anne-Sophie scoort twee maal en Nina maakt vier doelpunten! Wouw! Het begint te spetteren maar het zet gelukkig niet door. We wisselen van vak. Lynn scoort twee maal, Meike scoort een mooie bal onder de paal en Mylène maakt een afstandsschot. Het staat 0 – 11.

In de rust wijst Remco op wat puntjes die beter kunnen. Aram opent de tweede helft met een prachtig afstandsschot. Samuël en Lynn onderscheppen de bal geregeld en zo is de bal vaak in de aanval. Harm maakt een doorloopbal en Anne-Sophie zet de stand op 0 – 14. We wisselen van vak.

Lynn, Esmee, Samuël en Mylène staan nu in de aanval. Lynn scoort twee keer een korte kans en Samuël scoort twee keer waarvan één mooie doorloopbal. Esmee maakt een afstandsschot en Mylène sluit de wedstrijd af met een doorloopbal. Wat geweldig dat iedereen van de ploeg een doelpunt heeft gemaakt! BKC weet twee keer in de korf te schieten. De meisjes van het scorebord hebben niet goed opgelet en zodoende staat er 2-19 op het wedstrijdformulier. We laten het zo.

We bedanken de scheidsrechter, de tegenstander en natuurlijk Meike en Samuël voor het invallen en halen de boot van half één net niet.  Gelukkig maar want in Middelburg blijkt het fors te regenen. We hangen nog wat gezellig rond in het clubhuis “‘t Middenveld”  totdat ik het echt tijd vind om naar de boot te rijden. Terwijl – hoeheetzeookalweer – Maxima ons toe kijkt vanaf een reusachtige foto bereiden wij ons voor op het Walcherse slechte weer dat eigenlijk best mee valt. Met de wind in de rug vliegen we naar Middelburg. Heerlijk deze overwinningen met deze prachtige ploeg! Jammer dat we in de zaal met twee dames minder verder moeten. Maar goed, dat is de zaal. Nu werken we toe naar een kampioenschap op het veld.