Op het parkeerterrein van De Sprong ballen we alvast in totdat iedereen er is en vertrekken dan naar Kruiningen. In de “Reimerswaalhal” bereiden we ons voor op de wedstrijd tegen Volharding dat onderaan in de competitie staat.
De wedstrijd begint maar het lijkt of D1 er niet bij is, zowel in de aanval als in de verdediging draait het niet zoals het zou moeten. We verdedigen nauwelijks voor en zodoende kan er gescoord worden door Volharding. Ballen worden slecht gegooid en niet gelijk gevangen. Harm maakt een mooie doorloopbal en scoort de eerste bal voor Swift ! Yes! Het staat 1 – 1. Nina krijgt een bal op de vingers en moet naar de kant. Isabella scoort 2 – 2. Mooi! Als we de rust in gaan, staat het 4 – 2. Niet helemaal wat we verwacht hadden van deze wedstrijd.
Met verhitte gezichten drinken we uit onze bidon. “Hoe komt het nou dat het niet lukt? Willen we eigenlijk wel winnen?” “Natuurlijk wil Swift D1 winnen!” En dat laten ze in de tweede helft maar wat graag zien. Ze spelen nu een heel andere wedstrijd. Er worden lange ballen naar de korf gegooid. Er wordt voor-verdedigd en gevochten om de bal waarbij zelfs een bril de lucht in vliegt. Isabella maakt een bovenhandse doorloopbal en Mylène maakt een onderhandse doorloopbal! Super! Het staat nu gelijk: 4 – 4. Isabella neemt een onderhandse doorloopbal! Een hattrick voor haar deze wedstrijd. Harm krijgt een strafworp mee en scoort! Fantastisch. En ook Christophe maakt een onderhandse doorloopbal! Wat gaat het ineens lekker! In de verdediging zitten we er bovenop. Eén dame van Volharding duwt en speelt het spel fel. Maar Anne-Sophie en Esmee staan hun mannetje! Fantastisch om de hele verdediging zo bezig te zien.
Tijn onderschept in de aanval de bal en neemt rustig de tijd om te scoren. 4 – 8! Aram zijn afstandsschoten zijn prachtig maar helaas net niet raak. We krijgen een strafworp tegen die wordt benut. Nina, die inmiddels weer speelt, scoort vanaf 3 meter bovenhands. Tijn maakt een prachtige doorloopbal en even later een afstandsschot. Ook voor hem een hattrick deze wedstrijd. Als de scheidsrechter affluit staat het 6 – 11. Super gedaan D1!!! Maarrrrr jongens en meiden van D1 zullen we de volgende keer “gewoon” gelijk beginnen met het spel van de tweede helft en dat de hele wedstrijd vol houden? Zouden de coaches “errug” cool vinden!