De zon schijnt als we in colonne vertrekken naar de korfbalvelden in Vlissingen. Daar lopen we warm en schieten in. Merel valt in voor Tijn, die vandaag afwezig is. De scheidsrechter, bij enkele van onze spelers beter bekend als surfleraar, begint de wedstrijd. In de aanval staan Anne-Sophie, Aram, Christophe en Isabella. Er worden diepe ballen gegooid en als Christophe voor steun komt, kan Anne-Sophie een mooie doorloopbal maken. Isabella maakt even later een -bovenhandse- doorloopbal. Yes. 0 – 2. We missen een strafworp en wisselen van vak. De aanval met Esmee, Harm, Mylène en Nina is zoekende. Mylène speelt Nina aan die een doorloopbal netjes afmaakt. We krijgen een strafworp tegen die benut wordt en Seolto maakt nog 3 doelpunten. We gaan de rust in met 4 – 3.

Na een siroopje in de rust gaan we weer het veld op. Anne-Sophie maakt de gelijkmaker. Het staat 4 – 4. In de verdediging zitten we er boven “rop” en spelen we de bal “nie-na” de korf maar zo snel mogelijk naar onze aanval. Toch weet Seolto een doelpunt te maken. Anne-Sophie scoort nog twee keer, een hattrick voor haar. Super! Het staat 5 – 6 als we wisselen van vak. Nina krijgt een strafworp mee en scoort! Yes. Dan hebben we nog een paar mooie kansen in het aanvalsvak dat deze helft beter draait maar we maken de kansen niet af. Seolto scoort 6 – 7 en dat is ook de eindstand. Tot mijn verbazing heeft de scheidsrechter 7 – 8 ingevuld op het digitale wedstrijdformulier. Het zal toch niet zo zijn dat ik even ben weg gedut in het heerlijke zonnetje en twee doelpunten heb gemist? We bedanken de scheidsrechter, de tegenstander en Merel voor het invallen en doen onze yell “goud zilver brons alles is voor ons”.