We moeten pas om half twee spelen, zodoende kunnen we nog even genieten van de prachtige witte deken die over Middelburg ligt en het natuurijs in de omgeving… Vorige week hebben we verloren van Juliana D2. Niet omdat we slechter waren maar omdat zij een speler hadden die veel ballen raak schoot.
Voor de wedstrijd overleggen we wie er tegen deze jongen moet spelen. Maar het was vandaag zoals het gezegde gaat “men lijdt het meest onder wat men vreest”. De jongen was namelijk helemaal niet van de partij.
Met coaches Rob en Pauline aan de zijlijn begint de wedstrijd. Omdat Aram verhinderd is en Esmee kampt met een enkelblessure zijn Justin en Merel opgesteld. Ze spelen allebei een helft en daar is D1 heel blij mee. Esmee moedigt haar ploeg aan vanaf de kant.
In de eerste helft weet Anne-Sophie de kansen die ze krijgt goed af te maken. Door goed samenspel scoort ook Isabella een doelpunt en hebben Merel en Christophe prachtige acties. Het loopt lekker in de aanval. In de verdediging is het voor-verdedigen een dingetje. Als we wisselen van vak staat het 5 – 1. De doelpunten zijn voornamelijk via doorloopballen gemaakt wat een super ontwikkeling is. De nieuwe aanval gaat wat moeizaam van start maar Tijn en Harm weten te scoren. Juliana ook, we gaan de rust in met 8-3.
Na de rust wisselt Merel met Justin in de aanval. Ook deze aanval loopt lekker. Christophe en Isabella hebben mooie kansen en scoren. Net als Juliana. Het staat 10-6 als we wisselen van vak. De laatste aanval laat zien dat ze ook goed samen kunnen werken en zijn het Mylène, Nina en Tijn die scoren. Een super wedstrijd waarin bijna iedereen van het team gescoord heeft! Het staat 14-6 als de scheidsrechter af fluit. We bedanken de scheidsrechter – die de wedstrijd extra allure heeft gegeven met zijn prachtige armbewegingen – en Juliana. En doen dan onze yell: “goud, zilver, brons, deze keer voor ons!