Het belooft een zonnige herfstdag te worden op De Sprong. We verzamelen ruim op tijd zodat we de palen kunnen opzetten want lijnen hoeven we al lang niet meer uit te leggen op het kunstgrasveld. Er blijkt – na lang zoeken door diverse mensen – maar één vaste paal voor de D’s te zijn. Waar de andere paal gebleven is, is voor ons een raadsel.

Meike komt de D1 blijvend versterken omdat Nina voor een half jaartje door Amerika reist. Fijn Meike! Lynn en Harm zijn er alleen vandaag niet en worden vervangen door Vera en Samuël uit de D2. Super bedankt D2 voor het “lenen” van jullie spelers en het wedstrijdsecretariaat voor het regelen!

In de bestuurskamer neemt Remco de wedstrijd door en herhaalt de punten waarop we getraind hebben. Zo vroeg op de ochtend is dit overleg zwaar voor onze nog lome hersens. We kunnen nog een paar minuten inschieten voordat scheidsrechter Jan Peter het startschot geeft.

Aram, Anne-Sophie, Meike en Samuël beginnen in de aanval. We krijgen vele kansen maar weten slechts 2 doelpunten te maken. Als we wisselen van vak komen Casper, Esmee (als heer), Mylène en Vera in de aanval. Remco moet naar zijn eigen wedstrijd (uit tegen Top) en laat het coachen over aan Paulien en Nicolette. Casper en Samuël weten de bal vaak te onderscheppen zodat we de mogelijkheid hebben veel aan te vallen. Het staat 6 -2 in de rust.

Terwijl we siroop drinken in de kantine, analyseren we de wedstrijd en nemen ons voor om dingen te verbeteren en de stand te verdubbelen. De tweede helft wordt er beter gespeeld maar de stand wordt niet verdubbeld. Als de scheidsrechter affluit staat het 9 – 4. We bedanken de scheidsrechter, de tegenpartij, de invallers en doen onze yell. Ons publiek applaudisseert. Super gedaan jongens en meiden! Er staat ons nu eigenlijk niets meer in de weg voor het kampioenschap. We genieten daarom dubbel en dwars van deze zonnige zaterdag!

Woensdag halen we de wedstrijd tegen BKC in. Om half vijf is iedereen welkom op De Sprong om ons aan te moedigen!