Ook dit seizoen moet Swift weer voldoen aan de zgn. Rompregeling Arbitrage – de verplichte scheidsrechterslevering . Net als vorig seizoen heeft Swift 5 ploegen in het wedstrijdkorfbal, waarbij de wedstrijden van Swift 1 dubbel tellen omdat daar altijd een assistent-scheidsrechter aanwezig is. Op basis van het aantal thuiswedstrijden + een opslag% voor beoordelingen komen er dan 2 te behalen targets :

• de drempel minpunten ; deze betreft 30 wedstrijden;
  • de drenpel bonus/malus (boete) ; deze betreft 49 wedstrijden.

We zijn het veldseizoen – vwb de rompregeling goed begonnen ; met maarliefst 5 voldane verplichtingen

Martijn de Bel floot de wedstrijd Stormvogels 1 – WION 1, Thijs Soeting kwam in actie bij de wedstrijd ONDO 2 – KCC 5. Sjoerd Sanderse – die dit seizoen is gepromoveerd naar groep 5 van de scheidsrechters ; Sjoerd proficiat ! – floot in Oost-Souburg de wedstrijd Fortis 3 – Tjoba 2. Martijn van Langevelde kwam ‘s morgens al in actie bij de wedstrijd Seolto C1 – ONDO C1.
Jan-Peter Pouwer tot slot was beoordelaar bij de wedstrijd ONDO 1 – KCR 1 .

Heren bedankt voor jullie inzet ! Op naar een mooi, blessurevrij seizoen als scheidsrechter/beoordelaar