Er staat een straffe koude oostenwind gevuld met sneeuw als we naar De Sprong rijden. Het is even schakelen na een warme zonnige lente dag. Twee moeders bikkelen met hun kind door de sneeuw. Anderen hebben toch gekozen voor warmer vervoer. En, we zijn allemaal ruim op tijd aanwezig voor de wedstrijd. Super!!! Fortis is er ook al. Ondo blijkt op dezelfde tijd als wij te moeten spelen in dezelfde zaal. Ai … dat wordt lastig. Een supporter van Fortis, die ook scheidsrechter is, wil de wedstrijd fluiten. We besluiten een half uurtje eerder te beginnen. Snel worden de supporters per app op de hoogte gebracht en dan gaat het los!
Fortis en Swift staan in het midden van de poule. Top is al kampioen. Het belooft een mooie wedstrijd te worden. We beginnen met Aram, Anne-Sophie, Christophe en Isabella in de aanval. Het vak draait lekker. Isabella maakt een doorloopbal en even later scoort Anne-Sophie en maakt Isabella een afstandsschot. Fantastisch! De verdediging zit er boven op en Fortis krijgt niet de kans om te scoren. We wisselen van vak. Esmee, Harm, Mylène en Nina staan nu in de aanval. Harm maakt een afstandsschot, Esmee geeft Nina goed aan zodat ze kan scoren. Harm scoort nog een keer en Mylène scoort de strafworp die ze mee krijgt. Geweldig! Maar Fortis scoort ook. Het staat 7 – 4 als we de rust in gaan. Inmiddels is Stephan den Boer gearriveerd om de wedstrijd te fluiten. De scheidsrechter van Fortis geeft aan de wedstrijd helemaal te willen fluiten. Stephan, een speler uit het eerste, vindt dat geen probleem en zetelt zich tussen het publiek op de tribune om naar onze wedstrijd te kijken! Hoe cool is dit!
Esmee, die nog voorzichtig met haar enkel moet zijn, wisselt met Tijn. Fortis heeft zitten puzzelen en alleen de echt aanvallende spelers worden in hun aanval opgesteld. Ze scoren maar Aram ook! Een schitterend afstandsschot! Omdat Fortis haast heeft, gaat het zo spelen en dat werkt weer uit op ons spel. Het wordt een “kick en rush” wedstrijd. Maar dit lijkt Aram te liggen want hij scoort weer een prachtig afstandsschot! De spanning loopt op bij Fortis. Ze willen zo graag winnen! Een jongen van Fortis komt met zuurstofproblemen aan de kant. Onze coach Pauline, met al haar EHBO-diploma’s, ontfermt zich over de jongen. De wedstrijd gaat door. Christophe geeft Anne-Sophie aan die haar doorloopbal mooi af maakt. We wisselen van vak, het staat 10 – 6.
Fortis laat de twee aanvallende spelers in de aanval en ook de jongen, herstellend van zijn zuurstofprobleem, wordt weer opgesteld. Zo proberen ze de wedstrijd te winnen. En inderdaad de spelers scoren soepel. Omdat wij ook gehaast gaan gooien, maken we fouten en verliezen onnodig de bal. Wij scoren nog één maal in de aanval. Als de scheidsrechter affluit staat het 11 – 11. Een spannende wedstrijd, zeker de tweede helft. Het gelijk spel en het doelpuntensaldo brengt ons op een verdiende derde plaats zoals zelfs al voorspeld was in het Swift-Magazine van november. Samen – als team – hebben jullie dit mooie resultaat behaald!! Fortis D3 is overigens als 5e geëindigd. Door de sneeuw rijden we naar huis. Dinsdag de eerste veldtraining ….

Op de Facebook site van Fortis stond dit stukje naar aanleiding van de wedstrijd…