Swift 4  is het korfbalseizoen 2013-2014 voortvarend van start gegaan. Met een nieuwe naam en een nieuwe coach ging de ploeg die vorig jaar nog als Swift 3 in de reserve derde klasse uitkwam de strijd aan met mede-vierdeklasser Togo 2.

Voor aanvang van de wedstrijd drukte coach Hans ons team op het hart niet te licht te denken over deze wedstrijd. Togo 2 is een selectieteam dat twee keer in de week traint en dat waarschijnlijk gemotiveerd is om te promoveren, het was dus goed mogelijk dat we qua conditie niets over zouden hebben tegen deze ploeg. Met de nodige aanwijzingen en tips van de coach en aanvoerder Steven en gebrand op de winst ging het voormalige derde na een scherpe voorbereiding  de wei in. Om de tegenstander voor de wedstrijd al te imponeren was het van groot belang dat het team er gelikt uitzag, met de nieuwe sponsorshirts van Citybloem en Nedbase was daar de grootste stap al in gezet. Extra credits zijn daarbij nog verdiend door Merijn, wiens haar weer tot in de kleinste puntjes verzorgd was. Dit wierp direct zijn vruchten af.

De eerste 13 minuten van de wedstrijd kwam Togo er niet aan te pas. Na 26 seconden legde Merijn van een afstand de 1-0 in de korf, 3 en een halve minuut later was de vakwissel een feit toen Steven de eerste stip van de wedstrijd verzilverde.

In de 4 minuten die daarop volgden legde Robbert-Jan 2 keer aan, met een 100% score op zijn naam mocht het eerste aanvalsvak weer laten zien wat het kon. En dat liet het zien, binnen 5 minuten zorgden Merijn en Joyce weer voor een vakwissel, 13 minuten gespeeld en het scorebord liet een stand van 6-0 zien in het voordeel van Swift 4.

En toen stokte de score even! Nadat het vierde 4 minuten later nog niet gescoord had vond Togo het hoog tijd om te laten zien dat ook zij op zijn minst de doelstelling hadden om de bal door de mand te krijgen. Twee minuten later vond Robbert-Jan gelukkig ook de korf weer en werd de marge weer op 6 punten gebracht, 7-1.

Vervolgens mocht het vak van Robbert-Jan, Ben, Mirjam en Danielle 12 minuten achtereen laten zien dat het goed kon verdedigen. Deze twaalf minuten werden vooral gekenmerkt door de vele onderscheppingen van Mirjam en het exquise uitwerken van de bal door Robbert-Jan en Ben. Na 9 minuten mocht een heer van Togo met een afstandsschot de 7-2 maken, twee minuten later scoorde Merijn (wiens haar nog steeds perfect zat) een schitterende doorloopbal en met een 8-2 voorsprong mocht het vierde gaan rusten.

De opdracht die we meekregen in de rust was simpel: de rust bewaren, na elk schot het spel weer opengooien naar de 4-0, baltempo hoog houden en minimaal de marge van 6 punten handhaven.

Na de rust ging de wedstrijd gelijk op. Togo maakte de 8-3 waarop Ben met een schot de marge weer op 6 zette. Een minuut later bracht Togo de stand op 9-4, 6 minuten later gevolgd door een schot van Joyce, 10-4. Weer duurde het slechts een minuut tot Togo het verschil verkleinde tot 5 punten, 5 minuten later maakte Birrit de 11-5. In de daarop volgende minuten vergrootten Merijn en Ingmar met een prachtig uitgevoerde bal 1 en een mooie korte kans die Joyce 5 minuten daarvoor al had zien aankomen de marge tot 8, in de éénnalaatste minuut vond Togo nog één keer de korf en bracht de eindstand op 13-6.

De grootste uitdaging voor coach Hans was in de tweede helft het goed omdraaien van de bordjes van het scorebord. Hij vond de bal 1 van Merijn zo mooi dat de stand in één keer omhoog ging van 11-5 naar 21-5. Hij was dan ook perfect uitgevoerd!

Een mooie start van de competitie voor Swift 4! Birrit bedankt dat je in Middelburg bent gebleven terwijl je eigen team was afgereisd naar Dordrecht, we hebben je nodig gehad dus heel fijn dat je wissel bij ons wilde zitten! En ook een bedankje voor Hans, super dat je dit jaar onze trainer/coach wil zijn!

Groetjes,

Swift 4

4 reacties

Daniëlle Pape · 1 september 2013 op 14:44

En we zoeken nog een fotograaf, Anneke… 😉

Daniëlle Pape · 1 september 2013 op 14:43

Volgende thuiswedstrijd is zaterdag 14 september 13.30u Kees! Tegen Top 3 dus dat belooft weer een schitterende wedstrijd te worden!
😉

Anneke Duvekot · 1 september 2013 op 14:04

Wat een ontzettend leuk verslag om te lezen, bedankt en voor een volgende keer nog een paar flitsende foto’s erbij!

Kees Blankenburgh · 1 september 2013 op 08:00

Als ik het verslag lees, krijg ik het idee dat ik heel wat heb gemist!

Reacties zijn gesloten.