In de afgelopen weken is er hard gewerkt om een eigen gym te realiseren voor Swift. Als je in de kleedkamers bent geweest heb je het misschien al gezien!

Wat en waarom?
Al enkele jaren verzorgd Lianne van Fysiofitness de Driehoek samen met haar collega’s de core-stability lessen voor de selectie voorafgaand aan de woensdagtraining. In de zomervakantie zijn we afgelopen jaar naar Serooskerke geweest om daar wekelijks een uur aan de slag te gaan in de Loods.
Omdat het fysieke deel tegenwoordig niet meer weg is te denken en de selectie hier meer uit wil halen is besloten zelf een gym in te richten in de ruimte tussen het clubhuis en de kleedkamers.

• Met onze eigen materialen kan de Driehoek de core-stability lessen blijven verzorgen.
  • We kunnen geblesseerde spelers beter individueel begeleiden bij hun herstel.
  • We kunnen meer en individueel te trainen, ook tijdens de zomermaanden.
  • We kunnen tijdens de zomermaanden groepslessen in onze eigen accommodatie verzorgen.

De gym van Swift heeft als doel korfballers fysiek sterker en beter te maken. Je treft er dan ook geen honderden kilo’s gewichten aan om de nieuwe olympische kampioen bankdrukken te kunnen worden, maar naast het kracht en cardiodeel vooral veel klein oefenmateriaal.

Voor iedereen?
We hebben inmiddels al enkele vragen gekregen van leden die ook graag gebruik zouden maken van de gym. Dat juichen we natuurlijk van harte toe. Gebruik maken van de gym kan alleen na voorafgaand overleg; zo kunnen we dingen uitleggen en de spelregels met elkaar doornemen.

Er mag in de Swift gym alleen getraind worden door sporters van 13 jaar en ouder (B-jeugd). Tot en met de juniorenleeftijd wordt er alleen onder begeleiding getraind / met toestemming van de ouders en alleen met eigen lichaamsgewicht (zonder gewichten). Dit in verband met het nog in de groei zijn. Er zullen enkele clinics georganiseerd worden.

Veiligheid.
Als de gym niet in gebruik is worden de materialen opgeruimd of aan de kant gezet. Desondanks heeft de gym vaak een grote aantrekkingskracht. We willen dan ook vragen om er op toe te zien dat er geen oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van de materialen en dat de gym ook niet gebruikt wordt als speelhoek voor de jeugd. Ook voor de veiligheid.

Samen sporten?
Natuurlijk is samen naar de gym leuker dan alleen. Daarom mag je als Swift-lid een introducee meenemen (max 2) om samen te sporten. Je bent als lid wel verantwoordelijk voor de introducees die je meeneemt.

Eigen bijdrage
Voor het gebruik van de gym door niet-selectiespelers of introducees vragen we een kleine vergoeding, zodat we klein materiaal kunnen vervangen als het is versleten of toe kunnen voegen aan het assortiment. Selectiespelers betalen een eigen bijdrage waarin de kosten zijn verrekend.
Eenmalig gebruik:                                           3 euro per keer
Maandgebruik (onbeperkt):                     10 euro per maand
Zomergebruik (onbeperkt):                      25 euro tot en met eind augustus

Bij maandgebruik of langer kan er een set sleutels gebruikt worden. Voor de sleutels dient wel een borg betaalt te worden.

Interesse of vragen?
Dennis Plantinga             dplantinga@zeelandnet.nl         06-14447765